هماهنگي بين مسئولان در وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان بورس تهران موجب رونق بورس و تداوم آن شد.

همايون دارابي کارشناس بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق اظهار داشت: وضعيت بورس در حال حاضر روبه رشد است و پايداري عوامل آن موجب تداوم اين رونق و رشد بازار سرمايه در شرايط اقتصادي فعلي کشور شده است.

وي با اشاره به تاثيرگذاري سه عامل در رونق بورس عنوان کرد: رکود در بازارهاي موازي بورس مانند بازار ارز و سکه طي دو ماه گذشته که ناشي از تلاش هاي دولت در رفع نوسانات غيرعادي در اين بازارها است موجب هدايت نقدينگي به سمت بازار سرمايه و سودآوري پايدار شد.

اين کارشناس بازار سرمايه در بيان عامل ديگر موثر در رونق بورس گفت: گزارش 6 ماهه اکثر شرکت هاي بورس و رشد سودآوري بسياري از آنها به دليل افزايش قيمت جهاني محصولات، رشد صادرات و ابراز اميدواري در ارايه گزارش هاي 9 ماهه موجب بالا رفتن ارزش سهام اين شرکت هاي بورس ( پتروشيمي ها، معدني) شده است.

دارابي تاکيد کرد: حمايت هاي بي دريغ وزارت اقتصاد، رئيس سازمان بورس و فعالان بازار سرمايه در اعتماد بخشي به سرمايه گذاران و سرمايه داران و همکاري خوب مجلس با سازمان بورس موجب رونق و توسعه بورس شد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در شرايطي که سرمايه داران تمايل به کسب سود بيشتر از تورم در بازار ارز و سکه نداشتند، هماهنگي بين مسئولان در هدايت نقدينگي به سمت سرمايه گذاري هاي پايدار و رشد شاخص هاي بورس موجب پايداري رونق بورس شد./ک
برچسب ها: بورس ، سهام ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار