تدابیر شدید امنیتی در مصر تشدید شده است و نیروهای ارتش با استفاده از تانک از مراکز برگزاری همه پرسی و ساختمان های دولتی حفاظت می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ هر چند امروز نیز اعتراض ها به پیش نویس قانون اساسی ادامه دارد اما امروز با روزهای جمعه در هفته های گذشته متفاوت است .

 در حالی که قرار است فردا همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر برگزار شود ،در روزهای جمعه در سه هفته گذشته تظاهرات گسترده و پرتنشی در شماری از شهرهای مصر به ویژه در میدان التحریر قاهره برگزار شد اما اوضاع امروز در میدان تحریر نسبتا آرام است .وی گفت شمار معترضان امروز در میدان تحریر چندان زیاد نیست و شمار اندکی همچنان علیه محمد مرسی رئیس جمهور مصر تظاهرات می کنند.

در عین حال امروز در شهر «نصر» واقع در شرق قاهره هزاران نفر در حمایت از محمد مرسی تظاهرات کردند به همه پرسی درخصوص پیش نویس قانون اساسی «آری» گفتند. خبرنگار شبکه گفت مقایسه میان تظاهرات حامیان و مخالفان محمد مرسی نشان می دهد که مرسی و حامیانش در این تقابل و رویارویی پیروز شدند . 

 نبرد اکنون میان مرسی و مخالفانش به پایان رسیده است و مرسی پیروز این میدان محسوب می شود.مرسی به دنبال برگزاری این همه پرسی بود و با از میان برداشتن شماری از موانع به هدفش رسید.مخالفان مرسی مانع اصلی برگزاری این همه پرسی بودند اما زمانی که رهبران مخالفان دست از مخالفت با برگزاری این همه پرسی کشیدند ، اعتراضات نیز فروکش کرد . هر چند محمد البرادعی از رهبران مخالفان در مصر همچنان با برگزاری این همه پرسی مخالف است و گفته است که در ان شرکت نمی کند.
برچسب ها: مرسی ، حامی ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار