خطیب جمعه یاسوج با تبریك سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) به سالروز شهادت آیت الله 'مفتح' و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره كرد و گفت: حوزویان و دانشگاهیان كشور بیش از پیش با یكدیگر اتحاد و انسجام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید 'علی اصغر حسینی' در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه ها دو نهاد علمی مهم و تاثیرگذار در كشور هستند كه اتحادشان با یكدیگر موجب رشد و ترقی روزافزون جامعه در ابعاد مختلف خواهد شد.
وی بیان كرد: در مورد اهمیت چشمگیر حوزه و دانشگاه همین بس كه جامعه را از نظر مادی و معنوی به جلو حركت می دهند.
حسینی با اشاره به اجلاس چند روز قبل جمعی از استادان دانشگاه های ممالك اسلامی در تهران، اظهار كرد: این اجلاس با هدف ارائه راهكارهای مناسب برای كمك به گسترش هر چه بیشتر خیزش ها و بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار شد.
وی عنوان كرد: مطالب مهم و ارزشمندی از سوی رهبر معظم انقلاب در این اجلاس بیان شد كه در صورت بكارگیری نقش بسزایی در گسترش روزافزون بیداری اسلامی در كشورهای مسلمان منطقه خواهد داشت.
حسینی ابراز داشت: خیزش ها و بیداری اسلامی موجب وحشت استعمارگران غربی بویژه آمریكا شد و به همین دلیل سعی كردند با استفاده از روش های مختلف آن را از مسیر خود منحرف كنند كه به لطف الهی نقشه شوم آنان شكست خورد.
وی افزود: آحاد مختلف مردم كهگیلویه و بویراحمد حضور گسترده و پرشوری در آیین چهلمین روز درگذشت آیت الله سید 'كرامت الله ملك حسینی' نماینده ولی فقیه در این استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری داشتند كه ستودنی و قابل تقدیر است.
حسینی گفت: این حضور مثال زدنی برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات كهگیلویه و بویراحمد و مردم وفادار، بابصیرت و همیشه در صحنه استان اضافه كرد./س
برچسب ها: حوزه ، دانشگاه ، متحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.