رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اگر نظارت به عنوان نياز جدي ما براي رسيدن به اهداف‌مان مطرح است، بايد بدانيم كه برخي نظارت‌ها از جنس پيشگيري است كه خود موجب كاهش تخلفات مي‌شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي روز گذشته(جمعه) با حضور در اداره كل دادگستري استان كردستان در جلسه شوراي قضايي استان شركت كرد و گفت: ما بايد به دنبال كاستن از پرونده‌ها در دادگاه‌ها باشيم و اين مهم منوط به اجراي دقيق مقوله پر اهميت پيشگيري است. اگر نظارت به عنوان نياز جدي ما براي رسيدن به اهداف مان مطرح است، بايد بدانيم كه برخي نظارت‌ها از جنس پيشگيري است كه خود موجب كاهش تخلفات مي‌شود.

در اين جلسه كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني شاهرودي نمايندگي ولي فقيه در استان كردستان و مسئولين دستگاه قضايي استان همراه بود، رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به تعلق روز جمعه به صاحب‌الزمان(عج) و هر چه نزديك‌تر شدن جهان به ظهور منجي عالم بشريت اظهار داشت: عمده‌ترين كار ويژه عصر ظهور، كمال عقلانيت انساني است. همان‌طور كه دين بلوغ عقلانيت است و ما معتقديم كه جامعه غيرديني، جامعه‌اي غير عاقل و غير بالغ است.

وي افزود: البته خود دين هم به عقلانيت متكي است و ما بايد تلاش كنيم تا دين از مسير عقلانيت در جامعه تبليغ، پذيرفته و عمل شود. اگر اين‌چنين شد دين مي‌تواند راهنما، سعادت بخش و رهايي بخش باشد. در غير اين صورت ديني كه با عقلانيت توأمان نباشد نفرت، فساد، كينه ورزي و تعصب را ترويج مي‌كند.

پورمحمدي با بيان اينكه امام خميني و مقام معظم رهبري مبلغ ديني هستند كه براي جهان بشري كمال عقلاني، خوشبختي و توسعه به ارمغان مي‌آورند، تريح كرد: بر عهده ما است كه بر اين ابلاغ، جامه عمل بپوشانيم و در عرصه عمل نشان دهيم كه دين مي‌تواند عقلانيت، عدالت و توسعه براي جامعه بشري به ارمغان آورد.

وي در ادامه با اشاره به توفيق زندگي در عصر جمهوري اسلامي و در جامعه ديني تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: همه ما مبلغان دين هستيم و تثبيت كنندگان امر ديانت هستيم. ما بايد متوجه باشيم اگر امروز بازار ديانت خواهي در دنيا گرم است به سبب پايبندي جمهوري اسلامي به ديانت است. اگر امروز مردم قاهره در ميدان التحرير تظاهرات مي‌كنند و خواستار پايه گذاري قانون اساسي بر مبناي شريعت اسلامي مي‌شوند به خاطر ايستادگي و موفقيت مدل جمهوري اسلامي است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تأكيدي دوباره بر اهميت دستگاه قضا در موفقيت نظام اسلامي گفت: اگر قوه قضائيه جمهوري اسلامي نشان دهد كه به خوبي از حقوق شهروندي مردم دفاع مي‌كند و از حقوق بيت‌المال محافظت و مراقبت به عمل مي‌آورد، پيام‌هاي عمل‌گرايانه و اميدبخشي براي جامعه بشري ارسال مي‌كند كه به دنبال دريافت پيام دروني و نتايج بيروني ديانت است.

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با اشاره به شرايط فعلي كشور و اقدامات جبهه استكبار جهاني گفت: ما امروز در يك مصاف سخت با دشمنان خدا هستيم. چه اينكه استكبار جهاني با شاكله تمدني و بنيادي ما كه دين‌داري، خداطلبي و ارزش مداري را برپا كرده، درافتاده است. غرب با موجوديت و هستي ما درافتاده است و ما بايد متوجه باشيم كه با استقامت خود، در حال رقم زدن سرنوشت بزرگي در عرصه جهاني هستيم و نبايد از ياد بريم كه پيش‌قراولان دفاع از حق هستيم.

پورمحمدي در پايان با ذكر سه وظيفه بنيادين دستگاه قضا كه ناظر بر احقاق حق، پيشگيري و نظارت استريال خاطرنشان كرد: ما بايد به دنبال كاستن از پرونده‌ها در دادگاه‌ها باشيم و اين مهم منوط به اجراي دقيق مقوله پر اهميت پيشگيري است. اگر نظارت به عنوان نياز جدي ما براي رسيدن به اهداف مان مطرح است، بايد بدانيم كه برخي نظارت‌ها از جنس پيشگيري است كه خود موجب كاهش تخلفات مي‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار