رئیس جمهور گفت: ضرورت دارد تمامی اقدامات در مشهد مقدس با نگاه فراملی و بین‌المللی باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمود احمدی نژاد در جمع اعضای کارگروه ملی زیارت با تأکید بر این‌که هر فعالیتی در استان خراسان‌رضوی باید با محوریت شهر مشهد و زیارت علی‌بن موسی‌الرضا‌(ع) باشد، افزود: از آنجا که زیارت موضوعی بین‌المللی است، ضرورت دارد، تمامی اقدامات در مشهد مقدس با نگاه فراملی و بین المللی باشد.

وی بر لزوم تهیه معیارهای اصیل برای اجرای پروژه‌های بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا‌(ع) از سوی این هیأت تأکید کرد و گفت: از آنجا که باید در اجرای تمامی طرح‌های بزرگ عمرانی پیوست، فرهنگی لحاظ شود، از استاندار می‌خواهم تا تمامی طرح‌های توسعه مشهد مقدس به ویژه طرح‌های پیرامون حرم مطهر با نگاه دینی، ملی و بین‌المللی پس از داوری و تأیید این هیأت، به اجرا در آید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هدف اصلی از زیارت امام رضا‌(ع) ارجاع دل و جان مردم به حضور امام عصر(عج) است، گفت: هرگونه فعالیت فرهنگی بدون امام اثر بخشی ندارد، لذا نتیجه زیارت باید گره خوردن دل و جان انسانها به امام عص‌(عج) باشد و در این مسیر نباید به ابزار توجه داشت، چرا که نیت ها اصالت دارند.

در این نشست پس از بررسی مصوبات گذشته کار گروه، پیشنهاد اعضا مبنی بر انتخاب مشهد مقدس بعنوان شهر نمونه بین‌المللی زیارتی به تصویب رسید.

رییس جمهور با اشاره به برخی مزیت‌های این مصوبه برای توسعه گردشگری زیارتی شهر مشهد گفت: با اجرایی شدن این مصوبه برای آن دسته از زائران خارجی که به طور مستقیم به شهر مشهد سفر می کنند، لزوم انجام تشریفات صدور روادید لغو خواهد شد.

طرح راه اندازی شبکه تلویزیونی زیارت در سطح ملی به مرکزیت شهر مقدس مشهد از دیگر مصوبات کارگروه زیارت بود.

در ابتدای این جلسه محمد حسین فروزان مهر استاندار خراسان رضوی نیز گزارشی از مصوبات جلسات قبلی این کارگروه ارائه داد.

وی از اجرای طرح مطالعات توسعه کمی و کیفی زیارت حضرت رضا (ع) خبر داد و گفت: اجرای این طرح در راستای تعمیق فرهنگ زیارت و ساماندهی امور زائران و تأمین زیرساخت های لازم برای زیارت انجام شده است.


برچسب ها: کارگروه ، ملی ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.