معاون وزير راه و شهرسازي از تسهيلات 50 ميليون توماني براي نوسازي اتوبوس ها و کاميون هاي برون شهري خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي زاده در حاشيه سومين نمايشگاه راه و شهرسازي با اشاره به نوسازي ناوگان برون شهري در کشور گفت: سال گذشته 3000 وسيله نقليه اعم از اتوبوس، کاميون و سواري نوسازي شد.

وي در ادامه افزود: امسال با بانک مسکن براي نوسازي 2000 کاميون و 1500 اتوبوس قراردادي منعقد شد مبني بر آنکه تسهيلات 50 ميليون توماني با مدت زمان بازپرداخت 7 سال با سود 15 درصد به متقاضيان پرداخت شود.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي اعلام کرد: براي سواري ها و ميني بوس هاي برون شهري نيز به ترتيب 10 ميليون تومان و 15 ميليون با سود 4 درصد تفاهم نامه اي با بانک مهر منعقد شده که مراحل اجرايي را طي مي کند.

**نرخ بليط ها سال آينده تغيير مي کند

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به اينکه از سال آينده نرخ بليط اتوبوس ها متناسب با رتبه بندي شرکت هاي حمل و نقلي صورت مي گيرد گفت: رتبه بندي شرکت هاي حمل و نقلي بازار رقابت را براي ارايه خدمات ايجاد مي کند، به طوري که هم اکنون 2300 شرکت مسافربري حمل و نقلي در کشور کار مي کنند که تاکنون 1600 شرکت حمل و نقلي فرم هاي مربوط به رتبه بندي را پر کرده اند که براساس توانمندي ها اين شرکت ها رتبه بندي خواهند شد.

وي اظهار داشت: ساماندهي مبادي ورودي کالاها از ديگر اقداماتي است که توسط سازمان راهداري در حال اجراست و همچنين پيگيري امور رفاهي رانندگان از ديگر برنامه هايي است که توسط کانون ها براي رانندگاني که کارت هوشمند دارند بيمه تأمين اجتماعي و تکميلي در نظر گرفته مي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار