رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: جامعه کنونی ما نیاز مبرمی به پژوهش دارد بطوری که بدون پژوهش نمی توان تفکر و اندیشه را در مسیر نیاز جامعه هدایت کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، قدیمی با اعلام این مطلب گفت: پژوهش فرآیندی است، که ورودی های آن شامل نیروی انسانی، قوانین و مقررات، تجهیزات و منابع انسانی می باشد.
وی افزود: نحوه ارتباط این ورودی ها و بکار گیری منابع مالی و تجهیزات در راستای انجام پژوهش بسیار مهم و حایز اهمیت می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان یکی از آسیب های وارده به چرخه پژهش کشور و استان را تنها گذاشتن پژوهشگر و بی توجهی به او در راستای تکمیل چرخه پژوهش می باشد که این امر انگیزه را از پژوهشگر خواهد گرفت.
وی همچنین نداشتن شکل علمی شاخص و روشن، نبود چارچوب برای تربیت ایده پرداز، نداشتن ساختار مناسب برای دریافت و پردازش ایده و لزوم روشن شدن برای عموم مردم و اعلام به آنها از جمله چالش های پژوهش در استان و کشور عنوان کرد.
وی در پایان اضافه کرد: برنامه های پژوهشی هرساله باید ارزیابی شود و آن را در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و پیوند دانشگاه و صنعت هدایت و پشتیبانی کرد./س
برچسب ها: پژوهش ، پاسخگویی ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.