رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم تاکید کرد:باید نظام جامع وحدت حوزه و دانشگاه تدوین شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام مریجی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح که به به عنوان روز "وحدت حوزه و دانشگاه" نام گذاری شده است، ابراز داشت: در طول بیش از سه دهه از این نام گذاری، دانشگاه هایی همچون دانشگاه باقرالعلوم(ع) نه در شعار، بلکه در عمل ثابت کرده اند که در راستای تحقق این هدف که برگرفته از دستور حضرت امام (ع) و تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، تلاش فراوانی داشته اند.
وی افزود : انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام (ره) این طرز فکر و تلقی را تغییر داد، و لذا ضرورت ایجاب می کرد که حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال اصلی علمی و فرهنگی کشور به سمت تحقق وحدت عملی گام بردارند.
حجت الاسلام مریجی تصریح کرد: نباید از این مساله مهم غفلت کرد که صرفا با برگزاری همایش و ترتیب دادن یک سری برنامه های شعاری به وحدت حوزه و دانشگاه نمی رسیم، بلکه باید با هم اندیشی و همفکری، نظام جامعی در این باره طرح ریزی و عملیاتی شود.
وی خاطر نشان کرد: در همین خصوص دانشگاه باقرالعلوم(ع) به عنوان یکی از نمادهای وحدت حوزه و دانشگاه به تولید علم دینی با بهره گیری از آموزه های دانشگاهی و حوزوی اهتمام ورزیده و انصافا هم به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته است./س
برچسب ها: قم ، نظام ، وحدت ، حوزه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.