مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، منظور از وحدت حوزه و دانشگاه را، وحدت در هدف دانستند، گفت: وحدت در هدف یعنی اینکه خط و مشی کلی کشور را بتوانند درست بفهمند و برای اعتلای آن تلاش کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی احمدی خرم، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی   گفت: با توجه به اینکه شهید مفتح عامل پیوند دو مرکز علم و آگاهی بودند، روز شهادت این شهید بزرگوار به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که دانشجویان ما طلبه و یا طلاب ما دانشجو شوند و یا درس ها را تداخل در یکدیگر دهند، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، منظور از وحدت این دو مرکز، وحدت در هدف است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خرم افزود: وحدت در هدف یعنی اینکه خط و مشی کلی کشور را بتوانند درست بفهمند و برای اعتلای آن تلاش کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: هدف از بحث وحدت شیعه و سنی هم این است که آن ها یک این ترسیم کلی از اهداف متعالی نظام داشته باشند و مسائل مورد اختلاف را مطرح نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خرم افزود: در بحث وحدت ملی نیز باید هر کسی در مأموریت ذاتی خود، هدف را رسیدن به خدا، معنویت، ترد دشمن و مبارزه با ترفندهای دشمنان بداند.

وی برگزاری جلسات و بیان خط و مشی که مقام معظم رهبری در کلیت نظام دارند، ارتباطات فیزیکی حوزه علمیه و دانشگاه در سطوح کلان و جزء، نوشتن مقالات، راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی حضور دانشجویان در جلسات حوزه علمیه و برعکس را از جمله راه کارهای رسیدن به وحدت مورد نظر بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خرم افزود: ارتباطات و تعامل هر چه بیشتر این دو مجموعه با یکدیگر در رفع ابهامات موجود کمک بسیاری می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه گلوگاهی است که تقریباً همه مسئولان کشور از این گلوگاه خارج می شوند، افزود: اگر ارتباطات و فهم درستی از این وحدت مدنظر نباشد، به تعبیر مقام معظم رهبری " تفرقه بین دانشگاه و حوزه منافعش را دشمن می برد و نظام اسلامی متضرر می شود".

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با اشاره به اینکه رشد علمی دانشگاه و حوزه جدای از هم نیست، بیان داشت: اگر هر کدام از این مراکز تعطیل شود و جلوی پیشرفت های تخصصی آن ها گرفته شود، قطعاً کشور با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد، هیچکدام نباید تعطیل شود و هر کدام سر جای خودش به امور تخصصی خود بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خرم با تأکید بر اینکه معنویت افزایی و بصیرت افزایی مقوله ای است که هم حوزه علمیه و هم دانشگاه باید داشته باشد، اذعان داشت: پیوند خوردن این دو مرکز باعث رشد بصیرت و معنویت جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در 22 بهمن سال گذشته فرمودند" انقلاب پیشرفت های فراوانی داشته، اما در بحث رشد معنوی ضعف هایی داشتیم که باید تلاش کنیم، حوزه و دانشگاه در این مقوله می تواند نقش اساسی داشته باشند"، افزود: اگر طلاب و دانشجویان به معنویت و بصیرت دینی لازم برسند، نظام به هدف متعالی خود دست خواهد یافت./س

برچسب ها: وحدت ، حوزه ، و دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.