عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: غرب باید در شرایط برابر و در فضایی که اطمینان دهد به دنبال حل موضوع هسته‌ای است، در مذاکرات حاضر شوند.

ابراهیم آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه پذیرش حق غنی‌سازی توسط ایران از جانب غرب مذاکرات را به نتیجه می‌رساند، گفت: اگر غرب بخواهد بر اساس قانون عمل کرده و تنش‌ها را کم کند و مذاکرات سازنده‌ای را در پيش داشته باشیم، باید غنی‌سازی را که حق ایران است، به رسمیت بشناسد.

وی با بیان اینکه اگر مسئله هسته‌ای ایران بر مبنای حقوقی و تخصصی بررسی می‌شد، تا به حال بسته شده بود، اظهار داشت: اراده سیاسی که پشت این موضوع قرار گرفته مانع از توافق 1+5 با ایران شده كه تنظیم گزارش‌هاي سیاسی و عدم توجه به نظر کارشناسان سندي روشن بر اين موضوع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به طرح موضوع مذاکره مستقیم آمریکا با ایران از سوي مقامات آمريكايي در آستانه مذاکرات با 1+5 عنوان کرد: آمریکا در مراحل مختلف بحث مذاکره را مطرح کرده ولی هیچگاه زمینه‌های این مذاکرات را به صورت عملی محیا نکرده است.

وی افزود: پایان دادن به خصومت‌ها علیه مردم ایران و پذیرش اشتباهات خود، از جمله زمینه‌های مذاکره است که باید به صورت عملی و به دور از رفتارهای شعارگونه و عملیات‌های روانی از جانب آمریکا صورت پذیرد.

آقا‌محمدی در پایان با بیان اینکه غرب می‌خواهد ایران را تحت فشار قرار دهد، بیان داشت: غرب باید در یک شرایط برابر و در فضایی که اطمینان دهند که به دنبال حل موضوع است، پشت میز مذاکره حاضر شوند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مذاکرات ، غرب ، حل ، اطمینان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار