با توجه به آمارهای بدست آمده از مرحله ی اول ثبت نام در آزمون سراسری تعداد 968 هزار نفر ثبت نام کردند و مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نام از سی بهمن تا سوم اسفند خواهد بود.

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین مرحله ثبت نام آزمون سراسری سال 92 که از پنج شنبه 16 آذر آغاز شد دیشب با تعداد 968 هزار نفر داوطلب ثبت نام کننده پایان پذیرفت.

اطلاعات تقاضا نامه ی تکمیل شده ی داوطلبان آزمون سراسری 92 برای مشاهده و در صورت لزوم اصلاح برخی موارد از دوشنبه سی بهمن تا پنج شنبه سوم اسفند بر روی سایت سازمان سنجش قرارداده می شود لذا داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون ضرورت دارد با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات در تاریخ مشخص شده اصلاحات خود را انجام دهند.

وی گفت: همچنین دومین مرحله ی ثبت نام از داوطلبان نیز در همین تاریخ و هم زمان با ویرایش اطلاعات تقاضا نامه ی ثبت نام برای آن دسته از داوطلبانی که در اولین مرحله موفق به ثبت نام نشده اند خواهد بود.

بنابراین آن دسته از داوطلبان دیپلم مشمول سوابق تحصیلی نظام جدید سال 84 و بعد از که موفق به مشاهده ی سوابق خود نشده اند و یا اطلاعات سوابق مشاهده شده مورد تایید آنها نبوده و به همین علت نتوانسته اند در اولین مرحله ثبت نام کنند می توانند به نحوی که در دفترچه ی راهنمای شماره یک گفته شده مراتب را از آموزش و پرورش پیگیری کنند.

این داوطلبان هم می توانند از دوشنبه سی بهمن تا سوم اسفند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: داوطلبان متقاضی هم که علاقمند به شرکت در گزینش کد رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد بودند و در تاریخ مقرر ثبت نام نکرده اند در همین تاریخ مشخص شده می توانند اقدام کنند.

** دوم تیر آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون
مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص توزیع کارت ورود به جلسه گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 92 از یکشنبه دوم تیر آغاز و تا چهارشنبه 5 تیر پایان می پذیرد و داوطلبان براساس اطلاعیه ضرورت دارد در فرصت تعیین شده به سایت سازمان مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کار و برگ راهنما اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در گزینش کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد هستند بر اساس دستور العملی که در زمان توزیع کارت پیدا می شود باید نسبت به اعلام علاقه مندی خود به شرکت در کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه آزاد اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان توزیع کارت علاقه مندی خود را به شرکت در دانشگاه آزاد نیز اعلام کنند پس از برگزاری آزمون و براساس کارنامه ی نتایج اولیه چنانچه مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد هم باشند می توانند کد رشته های مذکور را انتخاب کنند.

توکلی خاطر نشان کرد: آزمون سراسری سال 92 در صبح  و بعد از ظهر روزهای 6 و 7و و 8 تیر ماه سال 92 برگزار خواهد شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار