خدمات دندانپزشکی هفتاد درصد خدمات سرپایی را به خود اختصاص می دهد و سی درصد دیگر مربوط به دیگر خدمات سرپایی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت امروز 28 آذر در جشنواره کار آفرینان تولید در تجارت دندانپزشکی ایران که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده بود افزود: ما خوشبختانه پیشرفت های فراوانی در حوزه آموزش و تحقیقات دندانپزشکی داشته ایم در به خصوص در آموزش که ما یکی از بهترین فارغ التحصیلان دندانپزشکی را در دنیا تربیت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی بیماری های مرتب با دستگاههای بدن را مطالعه می کنیم تقریبا هیچ دستگاهی نیست که تاثیر گذار از دهان و دندان باشد گفت: با آموزش های خوبی که در دانشکده های دندانپزشکی داریم توانستیم توسعه مناسب بر اساس سند آمایش سرزمینی و خدمات بهداشتی درمانی در دندانپزشکی را فراهم کنیم.

دستجردی عنوان کرد: ما آموزش های خوبی در زمینه ی دندانپزشکی داریم به طوری که دندانپزشکان ایرانی در همه ی جای دنیا می درخشند و هیچ گاه کمیت آموزش فدای کمیت نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه دندانپزشکی گران بودن این نوع خدمات است به طوریکه  هزینه ی خدمات دندانپزشکی هفتاد درصد خدمات سرپایی را تشکیل می دهد و سی درصد مربوط به سایر خدمات سرپایی است در واقع توجه داشت که یکی از علل گران بودن این خدمات تحت پوشش نبودن خدمات دندانپزشکی است که ما در حال تعامل با سازمان بیمه ایران هستیم تا بتوانیم بخشی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.زيرا بيمه دندانپزشكي نبايد فقط كشيدن دندان را تحت پوشش دهد.

دستجردی اظهار داشت: دومین علت گران بودن خدمات دندانپزشکی گران بودن تجهیزات و مواد دندانپزشکی است که مهمترین اقدام در کاهش این قیمت ها حمایت از تولیدات داخل است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگ ما حمایت از تولیدات داخلی است که مطابق با شعار امسال است قطعا این شعار را باید با شرایط فعلی کشور مقایسه کنیم در واقع آنچه مشکلات ما را می تواند برطرف کند تولیدات ملی است که باید با کمک و همکاری دیگر بخش ها صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد ما شورایی مشترک با معاونت فناوری ریاست جمهوری با عنوان ستاد حمایت از طرح های کلان ملی تشکیل دادیم که طرح ها و ادعادات را بررسی می کنیم که اگر تایید شود آنها را به معاونت فناوری ریاست جمهوری معرفی و آنها نیز مجریان طرح را به بانک معرفی می کنند تا وام برای تولید و انبوه سازی آن در اختیار تولید کننده قرار گیرد و بعد از تولید و تجاری سازی محصول می توانند وام گرفته شده را به صورت اقساط پرداخت کنند.

دستجردی تاکید کرد: امروز 100 شرکت تولید کننده مواد و تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که این 100 شرکت اگر مورد حمایت قرار گیرند میتوانند نیازهای ما را در این زمینه ها برطرف کند ولی باید توجه داشت که علاوه بر حمایت باید از ورود کالاهای بی کیفیتی به صورت قاچاق یا به صورت رسمی وارد کشور می شود و در داخل تولید را دارند را گرفت.

وی گفت: یکی از گلایه های تولید کنندگان به ما این است که تعرفه های وارداتی برای ما تولید کنندگان 15 درصد است ولی برای کالاهای بی کیفیت 4 درصد است بنابراین باید این موانع را برطرف کنیم تا بتوانیم خدمتی در حوزه دندانپزشکی در کشور انجام دهیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.