مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: نظارت مستمر و بازرسی از داروخانه های استان توسط معاونت غذا و دارو و سازمان های بیمه گر در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'حسین برزگر' اظهارداشت: كارشناسان معاونت، بازرسی های برنامه ریزی شده را از سطح داروخانه ها به عمل می آورند و در صورت مشاهده هر گونه مشكل یا موارد خلاف قانون در توزیع اقلام دارویی، افزایش قیمت و یا موارد دیگر برخورد خواهند كرد.

وی افزود: كارشناسان سازمان های بیمه گر به ویژه تامین اجتماعی و خدمات درمانی نیز بازرسی و نظارت را از داروخانه ها به عمل می آورند.

برزگر تصریح كرد: بازرسی مشترك توسط معاونت غذا و دارو، انجمن داروسازان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان های بیمه گر با هدف نظارت جامع بر اقلام دارویی، بهداشتی و قیمت داروهای هر داروخانه انجام می شود.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: بازرسی توسط معاونت به طور معمول چهار بار در سال انجام می شود اما با توجه به شكایات مردمی و یا موارد خاص دیگر برخی داروخانه ها دفعات بیشتری مورد نظارت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: گاهی وقتی داروی قاچاق وارد می شود تمام داروخانه ها به صورت محسوس یا نامحسوس كنترل می شوند.

برزگر اظهارداشت: در صورتی كه مردم هرگونه شكایتی از داروخانه ها داشته باشند می تواند با شماره تلفن 3-2232362 تماس بگیرند یا به صورت حضوری به معاونت غذا و دارو، بخش بازرسی و شكایات دارویی مراجعه نمایند.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز در خصوص قیمت داروها گفت: تحریم و نوسانات قیمت ارز، تاثیر محسوسی بر قیمت دارو نداشته است. /س
برچسب ها: نظارت ، مستمر ، داروخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.