مدیر حوزه علمیه استان قم گفت : پژوهش جایگاه ویژه ای در آموزش حوزه های علمیه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  حجت الاسلام فرخ فال  در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش گرامیداشت مقام شهید آیت الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه / با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه بیان داشت: پژوهش جایگاه ویژه ای در تمام مراحل آموزشی حوزه دارد افزود: تحقیق و پژوهش پس از پیروزی انقلاب جلوه بیشتری پیدا کرده است.

وی در خصوص نشریات حوزه ،با بیان اینکه در مجموعه حوزه علمیه قم قبل از انقلاب تنها مکتب اسلام منتشر می شد خاطرنشان کرد: امروز مجلات علمی تخصصی حول محوردین بیش از 150 نشریه وجود دارد که نیمی از آن محصول حوزه علمیه و مراکز حوزوی در قم است.

حجت الاسلام فرخ فال نام گذاری هفته ای بنام هفته ای پژوهش را مفید دانست و گفت :هفته پژوهش با محوریت یاد و خاطره ، شهید مفتح ،می تواند یک کاربسیار مشفقانه برای واحد های آموزشی در کل کشور باشد .

وی با اشاره به عملکرد معاونت پژوهش ستادمرکزی مرکز مدیریت اظهارداشت: معاونت پژوهش در ستاد مرکزی مدیریت حوزه های علمیه در پیشنهاد سیاست های کلان پژوهشی و معاونت پژوهش در مدیریت استان در عملیات سازی این طرح ها و اجرای آن برنامه های بسیارمفید و برگزاری کارگاه های کوتاه مدت و بلند در مدارس اجرا خواهد شد .

وی همچین در خصوص ساماندهی محدوده های دروس سطوح عالی نیز گفت : خوشبختانه با تلاش جمعی از اساتید محدوده های دروس سطح عالی نیز ساماندهی شد که هدیه ای از جانب مدیریت حوزه علمیه استان به طلاب می باشد و انشالله بزودی طرح ساماندهی دروس سطح یک نیز برنامه های جدی در حال انجام است ./س

برچسب ها: قم ، پژوهش ، آموزش ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.