مديركل راه و شهرسازي خوزستان از بهره‌برداري 12 هزار و 750 واحد مسكن‌مهر استان با حضور رييس‌جمهور و به مركزيت شهرستان اميديه در هفته آينده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ نصرالله دهقاني اظهاركرد: در حال حاضر مسكن‌مهر اغلب شهرهاي استان از مرز 85 درصد پيشرفت عبور كرده و تاكنون بيش از 21 هزار واحد مسكن مهر در استان به بهره‌برداري رسيده است.

وي با بيان اين‌كه در مجموع 7 پروژه مهر ماندگار در سطح راه و شهرسازي استان اجرايي مي‌شود، افزود: احداث 2 بيمارستان در رامهرمز و مسجدسليمان يكي از پروژه‌هاي مهر ماندگار استان است كه در حال حاضر پيشرفت حدود 93 درصد دارند و حداكثر تا پايان بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداري مي‌رسند. بيمارستان 164 تختخوابي مسجدسليمان شهريورماه 86 كلنگ‌زني شده بود.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان عنوان‌كرد: متوسط زمان اجراي پروژه احداث بيمارستان در كشور 7 تا 8 سال است كه در صورت بهره‌برداري از بيمارستان مسجدسليمان تا قبل اتمام امسال، جز بيمارستان‌هايي خواهد بود كه در طول 5 سال احداث شده است.

دهقاني ادامه‌داد: پروژه احداث بيمارستان 100 تختخوابي رامهرمز 16 سال پيش آغاز و به دست فراموشي سپرده شد اما در 2 سال اخير اجراي آن به‌صورت جدي آغاز شد كه در حال حاضر پيشرفت 93 درصدي دارد.

وي بيان‌كرد: پروژه جاده اهواز ـ ملاثاني ـ شوشتر نيز يكي ديگر از پروژه‌هاي مهر ماندگار است كه اين جاده به يك بزرگراه چهار خطه تبديل خواهد شد و تا بهمن‌ماه امسال به اتمام مي‌رسد.

دهقاني گفت: جاده معروف آبادان ـ ماهشهر از ديگر پروژه‌ها مي‌باشد كه عمليات اجرايي 42 كيلومتر از مجموع حدود 80 كيلومتر آن باقي‌مانده بود كه 15 كيلومتر آ‌ن اخيرا زير بار ترافيك رفت و 15 كيلومتر ديگر در حال آسفالت شدن است و حداكثر تا 15 يا 20 دي‌ماه زير ترافيك مي‌رود. 12 كيلومتر پاياني نيز تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد تا پرونده اين جاده چهار خطه در استان بسته شود.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان در ادامه حساسيت‌هاي مردم و نمايندگان استان نسبت به جاده آبادان ـ ماهشهر را به حق دانست و خاطرنشان‌كرد: برآورد اعتبار اين پروژه حدود 63 ميليارد تومان بود كه تاكنون حدود 40 ميليارد تومان براي آن صرف شده كه 38 ميليارد تومان اين رقم توسط وزارت راه پرداخت شده است. قرار بود اعتبار اين جاده به صورت 2 سهم 50 درصدي توسط وزارت راه و نفت اجرا شود كه سهم اعتباري وزارت راه به‌موقع تامين شد در حالي كه نفت به تعهد خود عمل نكرد.

وي افزود: پروژه جاده هنديجان ـ ديلم به‌طول 55 كيلومتر از ديگر پروژه‌هاي اولويت‌دار است كه تاكنون 25 كيلومتر آن زير ترافيك رفته و مابقي آن در صورت تخصيص اعتبار به‌زودي به بهره‌برداري مي‌رسد. اجراي پروژه روند خوبي دارد و نگراني ما از بابت تخصيص اعتبار است كه اميدواريم به‌موقع تامين شود.

دهقاني خاطرنشان‌كرد: پروژه آزادراه پل زال ـ انديمشك به‌طور بيش از 47 كيلومتر نيز از ديگر پروژه‌هاي در حال اجرا است كه روند خوب و كارگاه بسيار فعال و بيش از 70 درصد پيشرفت دارد و با مشاركت بخش‌خصوصي و دولت ساخته مي‌شود و سوم خردادماه 92 به بهره‌برداري مي‌رسد.

قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين‌كه كاستي‌ها، نواقص و گلوگاه‌هاي جاده‌اي استان بايد شناسايي و اين نواقص به تناسب تخصيص اعتبارات و با اولويت‌بندي رفع شود، اظهاركرد: استان خوزستان به 1000 كيلومتر بزرگ‌راه، آزادراه و راه استاندارد نياز دارد كه اين راه‌ها با هدف ارتقاء وضعيت جاده‌اي و بالارفتن ظرفيت جاده‌ها بايد ساخته شوند. امكان اجراي اين راه‌ها در يك برنامه 5 ساله ميسر است و كار نشدني نيست.

وي افزود: آزادراه خليج‌فارس ـ اهواز ـ بندرامام در سه تا 5/3 سال ساخته شد و ساختن آن به اين معني است كه بايد جاده‌هاي موجود خود را ارتقا دهيم. مطالعات ساخت اين آزادراه و بزرگراه انجام شده و با توجه به قيمت‌هاي روز، ساخت اين بزرگراه‌ها بيش از يك هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

دهقاني بيان‌كرد: كاهش تلفات جاده‌اي حاصل اقدامات فيزيكي در جاده‌ها نيست. اقدامات فرهنگي و رعايت فرهنگ رانندگي از عوامل موثر كاهش تلفات است. به تاييد كارشناسان، در حال حاضر فرهنگ رانندگي بسيار ارتقا يافته است و اين مساله با همكاري‌هاي پليس راه، راهداري، رسانه‌هاي جمعي و مردم مسير شده است.

مديركل راه و شهرسازي خوزستان در ادامه مردم را به سمت صنعتي‌سازي در پروژه‌هاي مسكن‌مهر تشويق و خاطرنشان‌كرد: تعداد مجريان آموزش‌ديده در زمينه استفاده از توليدات صنعتي در استان كم است و بايد به سمت صنعتي‌سازي مسكن برويم زيرا ساخت سنتي مسكن و استفاده از اسكلت‌هاي فلزي، بتني و روش‌هاي قديمي هم به لحاظ هزينه‌ها و هم استاندارد پاسخگو نيست./س
برچسب ها: بسته ، پرونده ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.