نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: جشنواره ها بهترين را ه هدايت جوانان به سمت فرهنگ ديني نماز و نيايش در سطح جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتياني با تبيين ضرورت فرهنگ‌سازي نماز و نيايش در جامعه اظهار كرد: روح نيز مانند جسم نيازمند تغذيه اي صحيح و اصولي است .
وي بيان كرد: اگر از معنويت يك جامعه كاسته شود پايه‌هاي آن جامعه شكننده مي‌شود به همين دليل بايد در يك جامعه تقويت معنوي صورت بگيرد و اخلاق‌مداري نيز رواج يابد.
 عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: در صورتي كه فرهنگ ديني برجامعه حاكم شود كمتر شاهد انحرافات گوناگون در يك جامعه هستيم.
وي بر ضرورت توسعه و گسترش معنويت در جامعه تاكيد و  ابراز داشت: جامعه‌اي كه با معنويت همراه باشد موارد انحرافي مانند اعتياد در آن جلوه پيدا نمي‌كند.
آشتياني با بيان اينكه توجه به مسئله نماز و نيايش لازمه گسترش معنويت در يك جامعه است اذعان كرد: نماز و نيايش اصل توسعه معنويت است و خانواده‌اي كه بر اين اصل سرمايه‌گذاري مي‌كنند فرزنداني سالم و با اخلاق به جامعه تحويل مي‌دهند.
وي به ابزارهاي ترويج فرهنگ ديني در يك جامعه اشاره كرد و بيان داشت: يكي از ابزارهاي ترويج فرهنگ ديني در جامعه استفاده از ابزار سينما است.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه استفاده از فيلم و رسانه‌هاي جمعي به ويژه صدا و سيما تأثير مطلوبي در فرهنگ‌سازي صحيح ديني يك جامعه دارند گفت: براي اين فرهنگ‌سازي ابتدا بايد نياز به معنويت در جامعه تبيين شود.
آشتياني ادامه داد: همه مسئولان فرهنگي در كشور همواره بايد نسبت به اين مسئله دغدغه داشته باشند و با سرمايه‌گذاري مناسب به نهادينه كردن فرهنگ نماز و نيايش در جامعه بپردازند.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره‌هاي گوناگوني كه در سطح كشور برگزار مي‌شود گفت: بايد از اين روش براي هدايت جوانان و نوجوانان به سمت نماز و نيايش استفاده شود.
آشتياني با بيان اينكه استفاده از ابزار فيلم، مسابقه و جشنواره بهترين شيوه براي فرهنگ‌سازي است خاطرنشان كرد: نبايد همه معنويات فقط به زمان جشنواره ختم شود بلكه بايد برنامه‌ها به گونه‌اي تدوين شود كه جوانان و نوجوانان بعد از اتمام جشنواره به سهولت آثار اين جشنواره را از طريق رسانه‌ها مشاهده كنند.
پنجمين جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين از 2 تا 5 بهمن ماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران واداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم در قم برگزار مي شود./ي2

برچسب ها: جشنواره ، نماز ، نیایش ، آشتیانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار