نماینده ارومیه در مجلس گفت: احیاي دریاچه ارومیه فراتر از حد و توان وزیر بوده و رئیس‌جمهور باید در اين مسئله شخصا وارد عمل شود.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشريح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: بعد از بارش برف زمستانی اخیر بخش‌هایی از دریاچه ارومیه نسبت به گذشته شاداب شده ولی این بارشها براي درياچه کارساز نیست.
 
وی در ادامه تصريح كرد: اين میزان از نزولات آسماني قطعا در طول 2 روز فصل تابستان تبخیر شده و هیچ اثری در روند بهبود وضعیت دریاچه ارومیه نخواهد داشت.
 
نماینده ارومیه در ادامه اظهار داشت: باید به همان میزانی که براي طرح انتقال آب از دریاچه خزر به کویر، همت گمارده شده به اجرای پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه نیز اهتمام ورزيد.

قاضی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا در عدم اجرای صحیح پروژه احیای دریاچه ارومیه وزیر مربوطه را استیضاح خواهید کرد، گفت: چنین بحثی مطرح نشده و به دنبال آن هم نیستیم چرا که احیا دریاچه ارومیه از توان وزیر خارج بوده و در اين مسئله باید شخص رئیس‌جمهور اقدام کند.
 
عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: از اهتمام دولت مبنی بر سرسبز کردن کویر خوشحالیم ولی انتظار نداریم محل دریاچه سرسبز را به کویر تبدیل کند.
 
گفتنی است دریاچه ارومیه که مابین دو استان آذربایجان شرقی و غربی قرار دارد دومین دریاچه بزرگ شور جهان به شمار می‌رود که از چند سال پیش با پدیده کم‌آبی و خشکسالی مواجه و طرحهاي بسياري براي احياي آن مطرح گرفته شده است كه اين طرحها تا كنون بي نتيجه بوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار