حرکت هوشمندانه، هدفدار ملی لازمه تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی است و همگان باید با بررسی و شناخت علوم انسانی تا تمدن سازی به این بحث برسند .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛حجت الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند در نشست تخصصی علوم انسانی و تمدن نوین اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه تحول در علوم انسانی را تبیین صحیح زندگی اسلامی دانست.

قائم مقام فرهنگی علوم اسلامی گفت: در مجامع علمی اساتید در سبک تدوين هم باید با در نظر داشتن تعاریف سبک زندگی اعتماد به نفس خود را حفظ کنند به عنوان مثال در بسیاری از متون فارسی اگر منابع برگرفته از منابع غرب نباشد، به بی سوادی فرق اطلاق می شود اما باید دانست با درایت و هوشیاری اساتيد و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در بهره گیری از منابع و متون اسلامی و تمدن اسلامی گام بردارند.

 حجت الاسلام پیروزمند افزود: الگوی پیشرفت در درون خود دولایه مهندسی نظامات اجتماعی و نظامات سبک ها را در بر گرفته که نظامات اجتماعی برگرفته از سبک های زندگی است.

وی سبک زندگی را لازمه برای برنامه پیشرفت نیاز به الگو برنامه پیشرفت داریم و بحث مدیریت اقتصاد، فرهنگ و سیاست که متاسفانه بخشی دیده می شود اما باید بعدی دیده شود و  تاثیرات این سه موضوع از هم نادیده گرفته نشود.

وی اظهار داشت: بر حسب موضوع علمی که با محوريت انسان مي باشد، علوم انسانی است که علوم اجتماعی را هم در بر گرفته است.

آنچه به عنوان فقه، فلسفه ، منطق، ادبیات و ... حوزه ها تدریس می شود علوم انسانی اسلامی است که با منابع و نگرش و رویکرد اسلامی کارکرد دارند.

دکتر پیروز نیا افزود: علوم انسانی اسلامی با وجود تائیدات همه جانبه نیازمند تحول است  نسبت به جت و هدف آن اطمینان داریم .

محقق دینی کشورمان گفت: برای الگوی پیشرفت در مقوله علوم انسانی پاسخگوی تمام مسائل خواهیم بود چرا که  انسان محور موضوعات تربیت کودک، رفتار اجتماعی ،تعليم و تربيت مديريت آموزشی، اقتصاد خرد و کلان، علوم سیاسی دوری از آسیب های اجتماعی، افزایش بهره وری سازمانی است و با در درست داشتنو نهادينه كردن  الگوی صحیح ایرانی اسلامی می توانیم شاهد پیشرفت جامعه اسلامی باشیم.

حجت الاسلام پیروزمند در پایان وحدت حوزه و دانشگاه را امری ارزشمند تلقی کرد و گفت: تولید متون علمی  نباید نادیده گرفته شود و نهادینه کردن رویکرد های دینی از دوران ابتدایی تا دانشگاه باید مد نظر متولیان باشد./ع2
برچسب ها: اساتید ، هوشمندانه ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار