ائتلاف مخالفان مصری روز یکشنبه اعلام کردند برای مقابله با اسلام‌گرایانی که تشکل منظم تر آنها از زمان پیروزی انقلاب پارسال به پیروزی آنها در همه انتخابات مصر انجامیده است، به سوی تشکیل یک حزب سیاسی واحد پیش می روند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ اعضای جبهه نجات ملی مخالفان ، که اختلافات آنها موجب تفرقه در آرا غیراسلام‌گرایان شده است ، وعده دادند فشارهای خود را به محمد مرسی رئیس جمهور مصر ، از جمله با برپایی تظاهرات مسالمت آمیز ادامه دهند.لیبرال ها ، سوسیالیست ها و دیگر جناح هایی که زیر پرچم جبهه نجات ملی گرد هم آمده بودند نتوانستند با رای «نه» جلو تصویب قانون اساسی جدید را در همه پرسی بگیرند.

محمد عبدالقار ، رئیس حزب سوسیال دموکرات مصر و از اعضای برجسته جبهه نجات ملی پس از این همه پرسی در کنفرانسی خبری گفت :این جبهه بسیار منسجم است و به توافق رسیده است که در همه نبردها به صورت واحد پیش برود. وی افزود :افزون بر آن ، همه احزاب این جبهه گام های بزرگی برای تشکیل یک حزب بزرگ در داخل جبهه برداشته اند.

در بیانیه جبهه نجات ملی مصر آمده است این گروه «درس های مفیدی» طی برگزاری همه پرسی گرفته است. اما این جبهه برای سازماندهی خود فرصت چندانی ندارد زیرا انتخابات پارلمانی قرار است تا دو ماه دیگر برگزار شود.برخی از اعضای جبهه نجات ملی نیز گفته اند بحث ها درباره حضور در انتخابات پارلمانی در قالب یک واحد ادامه دارد و هنوز زود است که در باره جزئیات چگونگی حضور نامزدها در حوزه های انتخاباتی مختلف چیزی گفته شود.
برچسب ها: مصر ، سیاسی ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار