برنامه ادبیات این هفته "هفت اقلیم" رادیو فرهنگ به سراغ سه استاد از کشورهای هند و پاکستان می رود تا گفتگوی زبانی میان ایران و این کشورها را بررسی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ علاقه مندان زبان فارسی در برنامه ادبیات این هفته "هفت اقلیم" که پنجم دی پخش می شود، می توانند موضوع رابطه میان زبان هایی که در ایران و شبه قاره هند وجود دارد و تاثیری را هریک از این فرهنگ ها روی یکدیگر داشته اند، دنبال کنند.
از آنجاکه زبان فارسی پیش از آنکه هندوستان مستعمره انگلستان شود، دومین زبان رسمی این کشور و زبان فرهنگی و علمی بشمار می‌رفت و همین امر نشاندهنده تبادلات فرهنگی این دو منطقه است، هفته اقلیم به جزئیات گفتگوی زبان های میان ایران و شبه قاره هند می پردازد.
در این برنامه شریف حسین قاسمی و قمر غفار به عنوان استادان دانشگاه های هند و حافظ منصور احمد، استاد دانشگاه پاکستان به صورت تلفنی با کارشناس برنامه درباره این موضوع گفتگو می کنند.
برنامه "هفت اقلیم" کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه بغیر از جمعه ها از ساعت 19 الی 20:30از موج اف ام رد.یف 106 پخش می شود.
گفتني است؛ مهدی محمدیان اجرا، امین عظیمی کارشناسی، فرزانه ابراهیم زاده سردبیری و مرتضی صداقت گو تهیه کنندگی برنامه سینمای هفت اقلیم را که روزهای دوشنبه پخش می‌شود، برعهده دارند. /ص
 
برچسب ها: رادیو ، گفتگو ، شبه قاره ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.