فرماندار بروجن گفت: طرح انتقال آب سبزكوه به چغاخور در شهرستان بروجن 25 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

فتاح كرمی گفت: برای اجرای این طرح، 105 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
 
وی با تشریح راه اندازی كارخانه تولید قطعات بتونی تونل چغاخور برای اجرای این طرح، افزود: با توجه به خشكسالی های اخیر در شهرستان بروجن و بحران كم آبی، برای تاًمین آب مورد نیاز كشاورزی و آب شرب این شهرستان، اجرای این طرح با جدیت در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان بروجن، توسعه این شهرستان در بخش صنعت، گردشگری و كشاورزی را وابسته به اجرای كامل طرح انتقال آب سبزكوه به چغاخور عنوان كرد.

كرمی افزود: در اجرای این طرح، تونلی به طول 10 هزار و 760 متر و با قطر 3.6 متر اجرا می شود و این طرح قابلیت انتقال 55.9 میلیون مترمكعب آب را دارد.

وی تصریح کرد: 21.9 میلیون مترمكعب آب حاصل از اجرای این طرح برای شرب و 30 میلیون مترمكعب نیز در بخش صنعت و كشاورزی استفاده می شود.

فرماندار بروجن افزود: سدی كه برای این طرح انتقال آب ساخته می شود از نوع خاكی رسی با ارتفاع 24 متر و طول تاج 250 متر و حجم مخزن 64.65 میلیون مترمكعب است.

كرمی گفت: در بازدید اخیر فرمانده گروه تخصصی حضرت قائم (عج) از این طرح، تشكیل كمیته راهبردی برای شتاب بخشی به اجرای طرح انتقال آب سبزكوه به چغاخور و تشكیل كمیته راهبردی حق آبه بران، مورد تاكید قرار گرفت.

فرماندار بروجن شتاب بخشی به خرید دستگاه حفاری (TBM) برای اجرای این طرح را مهم ترین اقدام در این زمینه دانست و افزود: فرمانده گروه تخصصی حضرت قائم (عج) از تامین 70 درصد ارز مورد نیاز خرید این دستگاه حفاری خبرداده است.

كرمی گفت: پیش بینی می شود این دستگاه در ابتدای سال آینده وارد استان چهارمحال و بختیاری شده و اجرای این طرح شتاب بیشتری یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.