خشونت اين مسابقه موجب شده است تا گروههاي هوادار محيط زيست و حيوانات، بارها در اعتراض به آن تجمع كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گاوبازي به اصطلاح ورزش سنتي اسپانيا كه با گذشت قرنها در اين كشور و مناطق تحت استعمار آن همچنان جريان دارد و نبردي نابرابر ميان گاوبازان و گاوهاي نري است كه فرجامي جز مرگ در پايان مسابقه ندارند.

خشونت اين مسابقه موجب شده است تا گروههاي هوادار محيط زيست و حيوانات، بارها در اعتراض به آن تجمع كنند اما در مقابل،‌ هيجان مسابقه، قدمت بسيار و از همه مهمتر، نقش آن در جذب گردشگر براي كشورهايي مانند اسپانيا باعث گشته است كه مخالفان گاوبازي نتوانند تاكنون ره به جايي ببرند.

اهميت اين مسابقه براي مردم اين مناطق تا آنجا است كه حتي نويسندگان و چهره هاي سرشناس خطه اسپانيا و امريكايي در نامه ‌اي خواستار ثبت مراسم "گاوبازي" به عنوان ميراث ملي کشور اسپانيا در سازمان يونسکو شده اند!

 تصاوير منتشره توسط رسانه ها از مراسمات گاوبازي در اسپانيا خشونت حاكم در اين مسابقات و در عين حال، اهميت آن را براي مردم اين كشور به خوبي نشان مي دهد. بر اساس يك سبك سنتي كه در اسپانيا انجام مي شود سه گاوباز كه آنها را "ماتادور" (قاتل) مي خوانند، به نبرد با شش گاو مي روند.



اما بحران اقتصادی بر تمام بخش ها و فعالیت های کشور اسپانیا حتی گاوبازی تاثیرگذاشته و موجب کاهش شمار بینندگان مراسم گاوبازی در این کشور شده است. هرچند سازمان های مسئول برگزاری مراسم گاوبازی تلاش می کنند با ایجاد تغییراتی در برنامه خود بار دیگر به این مراسم رونق ببخشند اما این تلاش ها فعلا تاثیری نداشته است.

بر اساس تصمیم فعلی مسئولان اسپانیایی مقرر شده در برخی جشن ها مراسم گاوبازی حذف شود تا علاقه مردم به دیدن سایر مسابقات افزایش پیدا کند و البته گاوها نیز نفس راحتی بکشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار