بيمه طلايي بازنشستگان همان بيمه تکميلي درمان است که در سال‌هاي قبل عرضه مي‌شد با اين تفاوت که امسال با بهره‌گيري از اعتبار دولتي قرار است خدمات مناسب‌تري ارائه دهد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران،  بيمه طلايي بازنشستگان از 9 دي ماه عملياتي مي‌شود اما بازنشستگان زيادي هنوز اطلاع دقيقي از نحوه عملکرد اين بسته درماني بيمه‌اي ندارند بيمه طلايي بازنشستگان در حالي امسال از 9 دي ماه دوباره عرضه مي‌شود که اين قشر از خدمات ارائه شده در سال گذشته رضايت چنداني ندارند شايد همين موضوع باعث شده که امسال مسئولان از آن با عنوان «بسته حمايتي بيمه طلايي» ‌‌‌‌‌نام ببرند اما هر بازنشسته‌اي در قالب اين طرح چه خدمات بيمه‌اي درماني را با چه هزينه و کيفيتي دريافت مي‌کنند؟

* راه‌اندازي مرکز اطلاع رساني بيمه طلايي

مهمترين اتفاقي که در اين زمينه افتاده و مي‌تواند به بازنشسته‌ها به استفاده بهتر از اين بيمه کمک کند راه‌اندازي مرکز اطلاع‌رساني در خصوص اين بيمه است.

 ستاد اجرايي بيمه طلايي درمان بازنشستگان مي‌گويد: فعاليت مرکز اطلاع‌رساني بيمه طلايي درمان از روز شنبه نهم دي ماه سال جاري براي تسهيل در ارائه خدمات پزشکي و اطلاع‌رساني به بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري آغاز خواهد شد.

* راه‌هاي تماس

براساس اعلام اين ستاد اپراتورهاي اين مرکز هر روز از ساعت 8 صبح تا 20 بعد از ظهر به سوالات مورد نظر بازنشستگان پاسخگو هستند.

 تمامي بازنشستگان کشوري در سراسر کشور مي‌توانند براي دريافت اطلاعات بيشتر بيمه طلايي درمان با تلفن‌هاي 88959371-88959372-88959376-88967096-88967095 تماس بگيرند البته کساني که به اينترنت دسترسي داشته باشند مي‌‌توانند جواب سوالات‌شان را در هر ساعتي از شبانه‌روز با مراجعه به آدرس اينترنتي www.CSPF.ir به صورت آنلاين دريافت کنند.

* بيمه طلايي بازنشستگان

پس از نارضايتي‌هايي که سال گذشته بازنشستگان نسبت به خدمات بيمه درمان تکميلي داشتند امسال مسئولان تصميم گرفتند تغيير و تحولي در آن به وجود بياورند اين تغييرات در سطح کيفي هنوز قابل ارزيابي نيست اما اسم آن از بيمه درمان تکميلي به بيمه طلايي تبديل يافته و قرار است خاطره تلخ بي‌کيفيتي خدمات ارائه شده به بازنشستگان را از بين ببرد. البته در همين اول کار بازنشستگان را بيشتر دست به جيب کرده به طوري که حق بيمه کسر شده از حقوق‌شان به اين منظور چند درصدي افزايش پيدا کرده است.

 سال گذشته هر بازنشسته‌اي براي استفاده از بيمه تکمکيلي هر ماه حدود هشت هزار تومان از حقوقش به ازاي هر نفر کم مي‌شد امسال اين رقم به حدود 10 هزار تومان رسيده است.

* نحوه خريد همه بازنشستگان کشوري و لشکري از اين بيمه نامه استفاده خواهند کرد مگر عکس آن ثابت شود به اين معنا که به طور کلي صندوق‌هاي بازنشستگي اين حق بيمه را به ازاي تعداد افراد تحت تکلف بازنشسته از حقوق او کم خواهند کرد مگر اينکه قبل از پايان وقت اداري روز هفتم دي ماه صندوق مورد نظر اعلام کرده باشند و قصد استفاده از اين بيمه نامه را ندارند بنابراين بازنشسته‌‌هايي که قصد استفاده از بيمه طلايي را دارند قرار نيست کار خاصي انجام دهند اما کساني که نمي‌خواهند از آن استفاده کنند بايد در مدت دو روز باقي مانده براي انصراف اقدام کنند.

* خدمات بيمه‌اي قابل ارائه و زمان اجرا

تمامي بازنشستگاني که از دريافت اين بيمه انصراف نداده باشند بدون پرداخت وجهي يا طي مراح اداري در بيمارستان‌ها و مراکز درماني طرف قرار داد با شرکت بيمه، پذيرش و مداوا مي‌شوند.

هزينه‌هاي مربوط به بستري در بيمارستان عکس‌برداري‌هاي مختلف درماني‌،‌ هزينه‌هاي عمل جراحي و چشم پزشکي بخشي از خدماتي است که قرار است در قالب اين بيمه نامه ارائه شود از روز نهم دي ماه به مدت يک سال تمام مراکز درماني موظف هستند بيمه طلايي بازنشستگان را مورد پذيرش قرار داده و بر مباني توافق با شرکت بيمه عمل کنند.

* اعتبار دولتي

يکي از اتفاقاتي که تا حدودي مي‌تواند بازنشسته‌ها را به دريافت خدمات مناسب اميدوارتر از سال‌هاي قبل کند اختصاص يکصد ميليارد تومان اعتبار براي اجراي بيمه طلايي توسط دولت است اين اعتبار دولتي شايد مراکز درماني را راغب‌تر کند که اين بيمه نامه را پذيرش کرده و خدمات مناسب را به بازنشسته‌ها ارائه دهند.

* کدام مراکز درماني؟

بازنشسته‌ها براي اطلاع از بيمارستان‌ها و مراکز درماني که اين بيمه نامه را مورد پذيرش قرار مي‌دهند دو راه دارند؛ راه اول اين است که با مرکز درماني مورد نظرشان تماس بگيرند و اطلاع کسب کنند و راه ساده‌تر اينکه مراکز درماني طرف قرار داد در شهر محل زندگي‌شان را از صندوق بازنشستگي بگيرند. توصيه ما اين است که اين ليست را دم دست داشته باشيد تا در موارد مختلف بهتر بتوانيد مرکز تخصصي مربوط به مريضي را انتخاب کنيد.

منبع: هفت صبح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
آیا بیمه طلایی شامل عینک هم می شود
Iran (Islamic Republic of)
حسین احمد زاده
۱۵:۵۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
لطفا خدمات دندانپزشکی را هم جزو بیمه طلایی قرار دهید انواع آزمایشها و عکس برداری را هم مد نظر قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
حسین کشتکارملکی
۱۰:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
باسلام من میخواهم ازبیمه طلایی خود وخانواده ام انصراف بدهم چون نیازی به ان ندارم لطفا بگویید چطور میتوانم انصراف دهم تا حق بیمه ازمن کسر نشود؟
Iran (Islamic Republic of)
سیداحمدمرعشی مهر
۱۴:۴۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۲
باسلام اینجانب فرم بیمه طلایی برای همسرم پرکردم حالا میخواهم انصراف دهم به چه صورت اعلام کنم تا از حقوقم کسر نشود.چون خودش بیمه شده باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد میرتبریزیان
۲۰:۱۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
ایا دندابپزشکی شامل بیمه طلایی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
فریدون رحیم پناه
۱۲:۰۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۲
سلام.اگر فردبازنشسته ازبیمه طلایی انصراف دهد.به بیمه تکمیلی فرد ارتباط پیدا میکند؟یعنی باقطع بیمه طلایی.بیمه تکمیلی قطع میگردد ؟
Iran (Islamic Republic of)
لطافتي
۰۷:۵۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۲
تعداد بيمارستانها و درمانكاههاي طرف قرارداد را لطفا افرايش دهيد.
Iran (Islamic Republic of)
احمد از اهواز
۱۵:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
لطفا درمورد طلايي بستري درمان توضيح دهيد . هزينه دارو را شامل نميشه .؟ ليست مراكز درمان قيد شود.
Iran (Islamic Republic of)
میری
۰۹:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
با سلام: مادر و برادرمن که معلولیت ذهنی دارد و هر دو مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند و تا کنون کارت بیمه درمان تکمیلی بانک دی را هم دریافت نکرده اند.چگونه از مزایای بیمه طلایی استفاده کنند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد آهي
۰۱:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
لطفا" نامه اي به ايميل بنده ارسال نماييد كه در آن نوع خدمات در بيمه تكميلي و نام بيمارستان هاي طرف قرارداد ذكر شده باشد
Iran (Islamic Republic of)
گودرزی
۱۳:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
لطفا اسامی بیمارستانهای طرف قرارداد را بهمراه خدمات مشمول بیمه طلایی وسهم بیماروفرانشیز را درسایت سازمان یا بصورت ورقه در سازمان بازنشستگی به باز نشستگان ارائه فرمائید. متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
zeenat payandeh
۱۹:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
دوباره چطور بیمه طلایی بشوم؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی درستکار درزیمح له
۱۹:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
درصورت امکان کوپن مثل بیمه ایران بدهید تا بتوانیم از ویزیت رایگان و دارو بتوانیم مثل قبل استفا د ه کنیم هر چقدر کم کنید راضی هستم چون دوتا مریض خاص دارم
Germany
نعمت اله افريدي
۱۷:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
إز مسؤولين محترم تشكر ميكنم
آخرین اخبار