امام جمعه ماکو بر صیانت و پاسداری از پیام‌های عمقی زمینه‌ساز حماسه 9 دی که تجلی ایمان و اراده دینی ملت ایران است تاکید کرد.

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: مردم، ایدئولوژی مبتنی بر مکتب دینی و رهبری حکیمانه ارکان اصلی تئوری تشکیل دهنده تفکرات انقلاب اسلامی است که اوج تجلی و صیانت از آن را می‌توان در حماسه نهم دی به وضوح مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر به دور از سطحی‌نگری‌های عامیانه به ماهیت پیام‌های تجلی یافته در حماسه 9 دی دقت نظر داشته باشیم، تبیین و بزرگداشت این روز را از شعارزدگی دور ساخته‌ایم.

رنجبری با بیان اینکه عوامل نقش‌آفرین در فتنه 88 را می‌توان به دو گروه عوامل درونی و بیرونی تقسیم کرد، افزود: پر واضح است که عوامل خارجی همان دست‌ها و افکار پلیدی است که در همه حال تعالی انقلاب اسلامی ایران را بر ضرر منافع مادی و موقعیت پوشالی خود می‌دانند.

وی در ادامه ياداور شد: در حوادث زمینه‌ساز فتنه 88 باید میان فتنه‌گران و فتنه‌زدگان تفاوت‌های جدی قائل شد.

امام جمعه ماکو خاطر نشان کرد: یک سری افراد و خواص عملاً در این حوادث بازیچه برخی از فتنه‌گران شدند و این مهم از نبود معرفت کافی و سست عنصری در پایبندی به ارزش‌های ولایی نشأت می‌گیرد.

وی گفت: آنچه می‌تواند بزرگداشت و تبیین این حماسه ملی و دینی را از مرحله شعارزدگی که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است دور سازد این است که به پیام‌های جاری در حوادث قبل و پس از حماسه 9 دی نگرش تحلیلگرانه و ماهیتی داشته باشیم./ب

برچسب ها: حماسه ، ایمان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.