چند سالي است که بازار خودروهاي وارداتي رونق پيدا کرده و گزينه هاي قابل خريداري در قيمت هاي مختلف افزايش يافته اند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، تا چندي پيش  انحصار بازار خودروهاي وارداتي در دست بنز، بي ام و و بعضي برندهاي آسيايي بود ولي به لطف ورود برندهاي خاص مثل پورشه، مازراتي و آلفارومئو به ايران اين انحصار شکسته شد و بازار خودروهاي وارداتي به رغم افزايش شديد قيمت ها رنگ و بويي تازه به خود گرفت.

ورود پورشه به ايران با نمونه فيس ليفت نسل قبل کاين آغاز شد، توليد کاين به عنوان تنها شاسي بلند کمپاني پورشه در سال 2002 شروع شد و به سرعت به يکي از محبوب ترين ساخته هاي اين کمپاني تبديل شد.

استقبال از اين شاسي بلند محبوب در ايران چشمگير بود و همين استقبال مناسب عاملي بود تا بلافاصله پس از معرفي نسل جديد کاين در سال 2011 شاهد عرضه آن در کشور باشيم.

کاين در 3 مدل 6 سليندر S، 8 سيلندر و توربو تعداد محدود وارد ايران مي شود و مدل S به عنوان محبوب ترين مدل کاين در کشور شناخته مي شود.

پس از بررسي هاي فراوان و تحقيقاتي پيرامون شاسي بلندهاي بازار کشور و بدون در نظر گرفتن محدوديت قيمت به اين نتيجه رسيديم که کاين S بهترين انتخاب SUV سواران است و نسبت به رقباي هم قيمت خود در ايران يعني لکسوس XL 570 و BMW X6 در برخي جهات برتر به نظر مي رسد، در اين مقاله به بررسي اين خودرو و نقاط ضعف و قوتش نسبت به رقبا پرداختيم.

* طراحي بدنه

طراحي بدنه نسبت به مدل قبلي کاملا دگرگون شده است، ورم روي گلگيرها، خطوط نرم روي بدنه و خطوط برجسته روي کابين پيکره اي عضلاني براي کاين به نمايش گذاشته اند.

طراحي قسمت جلو و به خصوص فرم چراغ ها شباهت زيادي به محصولات ديگر پورشه يعني 911 و پانامرا دارد و بنابه سنت پورشه از جلو پنجره خبري نيست، هواکش هاي بزرگ روي سپر جلو ناخودآگاه حس قدرت را به بيننده القا مي کنند و چراغ هاي LED روز روشن روي سپر نماي لوکسي براي اين قسمت به ارمغان آورده اند.

طراحي آينه هاي جانبي به خودروهاي اسپرت نزديک شده و به کمک پايه روي درها قرار گرفته ، طراحي قسمت عقب چندان جذاب به نظر نمي رسد ولي طراحي چراغ هاي LED عقب با نقاط ديگر بدنه در هماهنگي کامل است.

اسپيولر تعبيه شده بالاي شيشه عقب و نوار کرومي لبه درب صندوق بار، طراحي اين قسمت را از سادگي درآورده اند، همچنين اندازه رينگ هاي 18 اينچي با قد و قواره اين SUV کاملا متناسب است، در کل طراحي کاين را مي توان ساده، هماهنگ و اسپرت تعريف کرد.

کاين از نظر طراحي نسبت به BMW X6 ضعيف تر و از لکسوس XL 570 برتر به نظر مي رسد و مي توان براي آن رتبه مياني را بين رقباي هم قيمتش در نظر گرفت.

* طراحي داخلي

طراحي کابين يکي از نقاط قوت کاين نسبت به رقبا است، کيفيت بسيار بالاي قطعات به کار رفته در کابين کاملا قابل لمس است و فضاي داخلي به طور هنرمندانه اي طراحي شده است، دريچه هاي تهويه هوا فرم کليشه اي ساير خودروها را ندارند و به صورت عمودي طراحي شده اند و از جنس آلومينيوم هستند، طراحي کنسول وسط مشابه پانامرا است و شلوغي بيش از حد آن سرنشين را گيج مي کند ولي ترتيب قرارگيري دکمه ها مشخص است و پس از مدتي به آنها عادت خواهيد کرد.

برخلاف اکثر خودروها محل قرارگيري شيفترهاي تعويض دنده روي فرمان است و با سفارش فرمان Sport Design اين شيفترها به پشت فرمان انتقال مي يابد، طراحي کيلومتر شمار هم بسيار هيجان انگيز است و در کنار فرمان خوش دست حس رانندگي با يک خودروي اسپرت را به بيننده انتقال مي کند، روي کنسول جلو قطب نماي ديجيتال نصب شده است و مي توان به جاي قطب نما سيستم کرونوگراف سفارش داد، طراحي دستگيره هاي تعبيه شده روي کنسول وسط و رودري ها جالب توجه است و در مسيرهاي ناهموار به کمک سرنشينان مي آيند.

اين دستگيره هاي زيبا به همراه رودري هاي ذخير و صندلي هاي قطور نماي جالبي براي کابين رقم زده اند، فضاي پا و سر سرنشينان به لطف ابعاد بزرگ مناسب است و سرنشينان قدبلند در رديف عقب کاين احساس راحتي بيشتري نسبت به BMW X6 مي کنند.

دريچه هاي سيستم تهويه مجزا و دکمه هاي تنظيم آن کاملا مشابه قسمت جلو براي رديف عقب طراحي شده اند، 2 عدد نمايشگر براي پشت سري صندلي هاي جلو، پوشش جير سقف و ستون ها و سقف پاناروما براي کاين قابل سفارش اند.

صندلي ها بسيار بزرگ، راحت و در برگيرنده هستند و با چرم مصنوعي پوشانده شده اند.چ

جالب است بدانيد پوشش چرم طبيعي داخل کابين فقط براي رنگ بندي هاي قهوه اي و اسپرسو ارايه مي شود، صندلي ها طراحي تکه اي دارند و به صورت برقي در 12 جهت تنظيم مي شوند، همچنين گرمکن صندلي هاي جلو و عقب، سردکن صندلي هاي جلو و سيستم حافظه يکپارچه با فرمان و آينه قابل سفارش اند، سيستم صوتي Bose به همراه 14 بلندگو و يک عدد ساب و آمپلي فاير به طور استاندارد روي کاين نصب شده است ولي در صورت پرداخت مبلغي بيشتر مي توانيد از سيستم صوتي Burmester که فقط روي خودروهاي برند معروف بوگاتي ارايه مي شود لذت ببريد، فضاي بار کاين جادار بوده و از BMW X6 بيشتر است ولي به پاي لکسوس xl 570 نمي رسد، در صورت نياز به فضاي بار بيشتر صندلي هاي عقب قابليت خواباندن دارند همچنين در صندوق بار به صورت برقي باز و بسته مي شود پس اگر به دنبال طراحي داخلي خاص و کيفيت بالاي قطعات هستيد از بين رقبا کاين بهترين انتخاب پيش روي شماست.

* مشخصات موتور و سواري

کاين S از يک موتور 8 سليندر به حجم 4800 سي سي بهره مي برد اين قلب تپينده مي تواند 400 اسب بخار در دور 6500 توليد کند و گشتاور 500 نيوتون متر را به هر 4 چرخ منتقل کند، اين شاسي بلند 2 تني ظرف 6 ثانيه از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر در ساعت مي رسد و نهايت سرعتش 258 کيلومتر در ساعت است، کاين از جعبه دنده 8 سرعته تيپ ترونيک بهره مي برد ولي جاي خالي جعبه دنده PDK در فهرست تجهيزات کاين احساس مي شود، مصرف ترکيبي کاين S با وجود موتور حجيم حدود 11 ليتر است که مقرون به صرفه است، سواري کاين نرم و راحت است و به خشکي BMW X6 نيست، اين خودرو مجهز به سامانه Pasm يا مديريت فعال تعليق پورشه است، به لطف اين سامانه ارتفاع خودرو در 3 حالت قابل تنظيم است، همچنين قفل ديفرانسيل در 4 حالت متفاوت روي کاين نصب شده است در کل صداي غرش موتور و سواري راحت، رانندگي هيجان انگيزي را با کاين به ارمغان مي آورند.

شرکت معين موتور نماينده رسمي پورشه در ايران کاين را 2 سال گارانتي مي کند ولي هزينه هاي جانبي کاين و سرويس هاي دوره اي آن بسيار بالاست.

کاين هم از گزند افزايش قيمت ها در امان نمانده، نمونه کاين S حدود 500 ميليون تومان قيمت دارد و سفارش آپشن ها اين قيمت را به حدود 650 ميليون هم مي رساند.

در نبود مدل جديد بنز ML کلاس، تنها رقباي قيمتي کاين S در ايران BMW X6، I 50 و لکسوس XL 570 هستند که کاين S انتخاب منطقي تري به نظر مي رسد.

منبع: هفت صبح

انتهاي پيام/
برچسب ها: پورشه ، کاین ، بنز ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار