اجرای طرح های ابتکاری افزایش ظرفیت در پالایشگاه نفت بندرعباس،سالانه 9 میلیارد ریال صرفه جویی انرژی در پی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سه طرح ابتکاری تزریق میعانات گازی به واحدهای تقطیر شماره 1 و 2 و تزریق نفت خام سبک به واحد کاهش گران روی، از جمله مهم ترین طرح های اجرا شده امسال در پالایشگاه بندرعباس است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : تمام مراحل مطالعه، امکان سنجی، طراحی و اجرای این طرحها به دست متخصصان و کارشناسان این پالایشگاه و بدون سرمایه گذاری اجرا شد .
نامور افزود : این طرح علاوه برافزایش تولید فرآورده های نفتی بیش از 500 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته است .
با اجرای مرحله تکمیلی طرح ابتکاری افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس در واحد تقطیر شماره 1 که همزمان با تعمیرات اساسی، آبان امسال اجرا شد خوراک ورودی این واحد 15 هزار بشکه در روز و ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی این پالایشگاه در مجموع با 30 هزار بشکه افزایش در روز ، به 350 هزار بشکه در روز رسیده است.
همچنین تولید بنزین به 500 هزار لیتر، نفتای سنگین به 1 و نیم میلیون لیتر و نفت گاز به 2 میلیون و 600 هزار لیتر در روز افزایش یافت.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس صرفه جویی در هزینه های سرمایه گذاری اولیه فرآیند پالایش ،مصرف برق و 2 هزار و 500 تن سوخت همچنین تهیه خوراک مناسب برای طرح های افزایش ظرفیت بنزین را از دیگر مزایای این طرح اعلام کرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.