امسال سامانه خرید تجهیزات صنعت نفت و سال آینده سیستم طبقه بندی کالاهای صنعت نفت سال آینده راه اندازی می شود.

احمد قلعه بانی،‌ در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از راه اندازی سامانه کدینگ کالا در صنعت نفت در یک سال آینده خبر داد و افزود: ساماندهی به قطعات و تجهیزات موردنیاز صنعت نفت و شناسایی و یکپارچه سازی این قطعات، از بزرگ ترین مزیت های این سامانه است.

قلعه باني سامانه خرید تجهیزات صنعت نفت و سیستم های طبقه بندی و کدینگ را از سیستم های زیربنایی مجموعه صنعت نفت در بخش خرید و ساخت عنوان کرد.

وی تعداد تجهیزاتی که در فهرست اقلام مورد نیاز جمع آوری شده است را بیش از 2.5 میلیون قطعه اعلام کرد.

قلعه باني خاطر نشان کرد: هم اکنون افزون بر 2 میلیون قطعه در شرکت های زیرمجموعه صنعت نفت سفارش داده می شود که با راه اندازی این سامانه و جلوگیری از خرید مجدد برخی از آنها می توانیم سفارش بی مورد قطعات و تجهیزات را نیز ساماندهی و کنترل کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ، اظهار داشت: پس از طبقه بندی و کدینگ این اقلام، مشخص خواهد شد که بخشی از این اقلام با عناوین مختلف و به صورت تکراری مطرح شده اند که پیش بینی می شود تعداد آنها به کمتر از 500 هزار قطعه برسد.

وی بااشاره به اینکه با راه اندازی سامانه خرید تجهیزات صنعت نفت، تمامی کالا و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز دارای کد شناسایی ملی می‌شوند، تصریح کرد: خرید متمرکز و شفاف سازی قیمت ها از دیگر مزیت های راه اندازی این سامانه در سطح صنعت نفت خواهد بود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار