فرمانده انتظامي استان قم از کشف حدود سه هزار و 800 کيلوگرم مواد مخدر با شناسايي 30 باند تهيه و توزيع و دستگيري 159 قاچاقچي مواد مخدر، طي 9 ماهه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبر نگاران از پايگاه خبري پليس ، فرمانده انتظامي استان قم با بيان اينکه در استان قم طي 9 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل ، جرائم خشن و سرقت هاي مهم کاهش داشته عنوان کرد : در 9 ماهه اول سال جاري ،در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل ، سرقت از مغازه ها 12 درصد ، سرقت موتورسيکلت چهار درصد و کيف قاپي 14 درصد کاهش داشته است. 
وي در ادامه با بيان اينکه در اين مدت جهت گيري هاي پليس قم ، منجر به کاهش جرائم و سرقت هاي مهم شده است ،افزود : طي 9 ماهه گذشته در حوزه مبارزه با مواد مخدر ، حدود سه هزار و 800 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 30 باند تهيه و توزيع مواد منهدم که در اين رابطه 159 نفر قاچاقچي دستگير شد که فعاليت قابل قبولي است. 
سردار " مجتبايي" افزود : قريب به 90 درصد کشفيات و دستگيرشدگان ، غير بومي هستند و اين نيز به دليل قرار گرفتن استان قم در شاهراه مواصلاتي بين استان ها و تردد قاچاقچيان و انتقال مواد مخدر از محور هاي ترانزيتي اين استان بوده که از مرزهاي شرقي و غربي به سمت مرکز کشور در حال تردد بودند. 
وي گفت : در 9 ماهه ابتدايي سال جاري در حوزه مبارزه با قاچاق کالا ، ارزش ريالي کشفيات پليس استان حدود 47 ميليارد ريال بوده است که نشان از توفيقات پليس استان در اين حوزه است. 
فرمانده انتظامي استان قم در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت : طي 9 ماهه گذشته در خصوص تصادفات مجموعاً هفت درصد ، مجروحان پنج درصد و کشته شدگان چهار درصد کاهش داريم . 
سردار " مجتبايي" افزود : در جاده ها و معابر شهري هشت هزار و 342 تصادف صورت گرفته است که هفت هزار و 415 نفر مجروح و 264 نفر نيز تلفات داشته ايم.
وي گفت : در اين مدت بيش از 500 هزار برگ قبض جريمه راهنمايي و رانندگي صادر شده و بيشترين آن مربوط به تخلف عدم استفاده از کمربند ايمني بوده است که آمار قبوض صادر شده نسبت به سال گذشته کاهش دارد ، يکي از علل آن ، افزايش مبلغ جريمه ها و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از طرف رانندگان بوده است. 
سردار " مجتبايي" در ادامه از شناسايي و دستگيري تعدادي از اراذل و اوباش در استان خبر داد و افزود : در 9 ماهه ابتدايي سال جاري با اجراي سه طرح پاکسازي در برخي مناطق قم ، افراد شرور شناسايي و دستگير که در نهايت تحويل مراجع قضايي استان شدند. 
فرمانده انتظامي استان قم در بخش ديگري از سخنان خود گفت : مردم استان قم در 9 ماهه گذشته 565 هزار و 36 فقره تماس با مرکز فوريتهاي پليسي 110 گرفته اند، که از اين تعداد ، 264 هزار و 650 فقره ، منجر به عمليات پليسي شده است. 
وي افزود : از زمان تصدي مسئوليت اينجانب در قم ، ارتقاء سطح معلومات و معيشت کارکنان در دستور کار قرار گرفته است ، اين موارد سبب مي شود کارکنان ، در انجام وظايف خود از يک آرامش روحي برخوردار شوند.
*پليس در مدار امنيت هوشمند
 سردار " مجتبايي" بر اجتماعي کردن کنترل فضاي جرم تاکيد کرد و افزود : پليس بايد در مدار امنيت هوشمند قرار گيرد و با پايش لازم و کنترل هوشمندانه ، فضاي جرم را اجتماعي کند ، البته تامين امنيت هوشمند بايد بر اساس جغرافيا ، جرم و جمعيت صورت گيرد ، که با اجرايي شدن اين برنامه ، درصد آزمون و خطا به حداقل رسيده و هزينه هاي تامين امنيت نيز کاهش مي يابد. 
وي در ادامه از يکسان سازي پوشش بانوان فروشنده در استان خبر داد و گفت : در آينده نزديک ، پوشش بانوان فروشنده در فروشگاههاي سطح شهر ، متحدالشکل مي شود.
فرمانده انتظامي استان قم با اشاره به نبود جاي پارک خودرو و مشکلات ترافيکي در هسته مرکزي شهر گفت : زير ساخت هاي قم نامناسب و غير استاندارد است که با جمعيت و حجم مسافران به اين استان تناسب ندارد و با تعامل خوبي که با شهرداري استان داريم ، انشاءالله در آينده نزديک با تکميل پارکينگ طبقاتي ميدان امام خميني (ره) که بيش از دو هزار خودرو در آن جاي مي گيرد ، مقداري از اين مشکلات کاسته خواهد شد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار