تخصیص ارز به گروه 8 کالایی باعث ساماندهی بازار آزاد ارز می‌شود

براساس توافقات انجام شده و تایید مقامات بانک مرکزی تامین ارز گروه 8 کالایی با عنوان کلی کالای سرمایه‌ای و ماشین‌آلات صنعتی به نرخ مبادله‌ای از امروز آغاز شد.

صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:‌با عملیاتی شدن این تصمیم از امروز در شبکه بانکی کشور سبب شد که انتقال تقاضای ارز این گروه کالایی از شبکه صرافی‌های مجاز به مرکز مبادلات ارزی منتقل شود.

وی تصریح کرد: این کار باعث کاهش نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد کشور را به همراه داشت.

شایان ذکر است؛ارزش متوسط دلاری کالاهای وارداتی این گروه در مقایسه با سایر گروه‌های قبلی به طور متوسط بالاتر بوده که با پوشش نیازهای ارزی این گروه کالایی از طرف مرکز مبادلات ارزی سهم مرکز مبادلات ارزی در تامین ارز خانواده تولید (گروه‌های 3 تا 8 کالایی) به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص کالاهای جزء گروه 8 کالایی گفت: برخی از کالاهای مشمول این گروه عبارتند از ابزار برای پرس کردن، توربین‌ها، دیگ‌های مولد آب فوق‌العاده گرم، دیگ‌های مولد بخار، ماشین‌آلات و دستگاه برای جداسازی ایزوتوپ، دستگاه‌های ساکشن پزشکی، تجهیزات اتوکلاو دندانپزشکی، ماشین‌آلات کشاورزی، دستگاه‌های مولد حرارتی، جرثقیل‌ها، ماشین‌آلات نانوایی  و قندسازی دستگاه‌های برقی جرم‌گیری دندان، دستگاه‌های بالابر، دستگاه مانیتور علائم حیاتی،‌ماشین‌آلات برف روب، ماشین‌آلات خاکبرداری و ... هستند./عب

برچسب ها: کریمی ، مرکز ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار