معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از راه اندازی و احیای مكتب خانه های قرآنی در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام حمید محمدی، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهركرد گفت: این مكتب خانه های قرآنی همانند مكتب خانه های قدیمی در خانه های مردم احیا می شود.

وی افزود: برای احیای این مكتب خانه ها، برنامه ریزی مدونی شده است و چهارده برنامه برای این مكتب خانه ها تدوین می شود.

محمدی خاطر نشان کرد: این مكتب خانه ها، برنامه های مكتب نبوی تا مكتب مهدوی را برای توسعه فرهنگ قرآنی و عترت اجرایی می كنند.

معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از 10 برابر شدن اعتبارات فعالیت های قرآنی در كشور در چند سال اخیر خبر داد و گفت: امسال بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد و اعتبار سال آینده حدود چهار هزار میلیارد ریال درخواست شده است.

به گفته وی، فعالیت های قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری، باید در توسعه فعالیت های قرآنی نقش مهمتری ایفا كند.

محمدی یادآور شد: در سال اخیر حدود 10 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فعالیت های قرآنی استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد نیز گفت: سطح فعالیت های قرآنی در این استان نسبت به استان های دیگر مطلوب و قابل قبول است.

حجت الاسلام محمدعلی نكونام افزود: مركز بزرگ علوم قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری مورد نیاز است و باید این مركز در این استان راه اندازی شود.

علی اصغر عنابستانی یادآور شد: ایجاد مركز دانشكده علوم قرآنی و حدیث، از جمله این مصوبات بوده است و اعتبارات خوبی در این زمینه تخصیص داده شده است./ع

برچسب ها: احیا ، مکتب ، خانه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.