دادستان عمومی ایالت آریزونا در امریکا طرحی را پیشنهاد داده که بر اساس آن به منظور جلوگیری از حادثه تیراندازی دیگری همانند آن‎چه در مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتان اتفاق افتاد، یکی از معلمان و یا مدیران مدارس باید مسلح شوند.

 
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ،‌ تام هورن روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‎ای در همین خصوص گفت:  مدارس آریزونا که تا کنون از وجود افسران پلیس در محوطه خود بهره‎مند نبودند، می‎توانند به جای آن یکی از مدیران و معلمان خود را به منظور حمل اسلحه آموزش دهند تا در مواقع اضطراری اوضاع را کنترل کنند.
 وی در ادامه تصریح کرد که این افراد باید اسلحه خود را در محل امنی در مدرسه نگهداری کنند.
 مدیر انجمن ملی تفنگ در امریکا روز جمعه در واکنش به تیراندازی در مدرسه سندی هوک در شهر نیوتان ایالت کانکتیکات، پیشنهاد داد تا در هر مدرسه در سراسر امریکا یک افسر پلیس به منظور حفاظت از دانش آموزان و کارکنان، به خدمت گرفته شود.
 آدام لانزا جوان امریکایی ۲۰ ساله که گفته شده است از اختلالات شخصیتی رنج می‎برده و داروهای ضد افسردگی استفاده می‎کرده، در تاریخ چهاردهم دسامبر با حمله به مدرسه ابتدایی سندی هوک، ۲۶ تن از جمله ۲۰ کودک را به قتل رساند.
 ضارب پیش از حمله به مدرسه مذکور، در مکان دیگری مادر خود را به ضرب گلوله از پا درآورده بود. وی پس از کشتار در مدرسه سندی هوک، اقدام به خودکشی کرد.
 بر اساس گزارش‎ها و آمار و ارقام موجود، همه ساله بيش از ۳۰ هزار تن از مردم امريکا در جريان تيراندازي‎هاي مختلف هدف قرار گرفته و کشته مي‎شوند.
 بر اساس آمار منتشر شده از سوي لابراتوار جنايي دانشگاه شيکاگو و مراکز کنترل بيماري، روزانه در اثر تيراندازي در امريکا و در جريان خشونت‎هاي مربوط به سلاح گرم در اين کشور، به‏طور ميانگين۸۷ مورد فوت اتفاق مي‎افتد.
 بر اساس اين آمار، روزانه به طور ميانگين ۱۸۳ مورد جراحت‎هاي ناشي از تيراندازي با سلاح گرم نيز در امريکا به ثبت رسيده است.
 رکورد فروش سلاح در امريکا در سال ۲۰۱۲ به ميزان قابل توجهي بالا گزارش شده است.
 بر اساس آمار موجود، حدود ۴.۵ ميليون (چهار و نيم ميليون) سلاح گرم در سال به ارزش ۲ تا ۳ ميليارد دلار در امريکا فروخته مي‎شوند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار