عضو انجمن توليدکنندگان سازه هاي فولادي استان تهران از امضاي تفاهم نامه براي تدوين استاندارد سازه هاي فولادي و اسکلت فلزي خبر داد.

اسدالله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: انجمن صنفي توليدکنندگان سازه هاي فولادي به منظور ارتقاي کيفي سازه ها و ساماندهي اجراي اسکلت هاي فلزي در ساختمان ها و سوله هاي صنعتي تأسيس شده است.
وي با اشاره به اينکه هم اکنون اجراي برخي سازه ها در کشور نادرست و غيرفني است اظهار داشت: کميته هاي مختلفي در انجمن تشکيل شده که راهکارهاي کارشناسي براي ساماندهي بخش هاي مرتبط ارايه مي دهد.
باقرزاده تصريح کرد: يکي از اين کميته ها، کميته تدوين استاندارد است که با سازمان ملي استاندارد و معاونت شهرسازي شهرداري و شرکت شهرک هاي صنعتي ايران همکاري دارد.
وي افزود: به طور مثال در همکاري مشترک با شرکت شهرک هاي صنعتي ايران بخش نامه اي صادر شده که به موجب آن سوله هاي صنعتي بايد توسط سازندگان واجد صلاحيت و داراي پروانه بهره برداري از وزارت صنعت ساخته شود.
عضو انجمن توليدکنندگان سازه هاي فولادي ادامه داد: همچنين در همين راستا تفاهم نامه اي با سازمان ملي استاندارد در حوزه تدوين استاندارد سازه هاي فولادي به امضا رسيده است.
وي تصريح کرد: متعاقب آن تفاهمنامه اي با ستاد ساماندهي صنعت جوش کشور به منظور درج آرم استاندارد بر روي اسکلت هاي فلزي امضاء شده است.
باقرزاده با اشاره به اينکه اخذ استاندارد 3834 اسکلت فلزي اجباري است خاطرنشان کرد: البته يک مهلت 5 تا 6 ماهه براي اجرايي شدن اين استاندارد در نظر گرفته شده که پس از اتمام اين مهلت مطابق بخشنامه شهرداري تهران اخذ پايان کار ساختمان منوط به رعايت اين استاندارد در سازه هاي فولادي خواهد شد./ک
برچسب ها: تدوین ، استاندارد ، سازه ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار