یک کارشناس اقتصادی گفت:‌علاوه بر وجود مکان‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بازار بورس به دلیل نظارت و قوانین مدون می‌توان بهترین مکان برای سرمایه‌گذاران و افزایش درآمد باشد.

فاطمه آقامیری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب به فواید بورس برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: پرداخت سود ناشی از فعالیت کارخانه‌ها ، شرکت‌ها و کسب درآمد سهامداران بورس ناشی از فعالیت‌های مفید، باعث افزایش درآمد سهامداران می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش درآمد تابعیت نقدشوندگی هم از دیگر فواید سود بورس برای سرمایه‌گذاران است. قابلیت تبدیل سهام به پول نقد در مواقع ضروری از قابلیت‌های نقدشوندگی بورس است که شاید با کمتر سرمایه‌ای بتوان آن سود را بدست آورد.

آقامیری مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را از ویژگی‌های منحصربفرد این سرمایه‌گذاری دانست و گفت: با سرمایه‌گذای در بورس امکان مشارکت در تصمیم‌گیری شرکت‌هایی که سهام خود را در بورس دارند برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بورس مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است گفت: بورس از قانون بازار اوراق بهادار پیروی می‌کند که در آن نظارت کافی برای اطمینان سرمایه‌گذاران وجود دارد.

آقامیری تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاران در بورس با اطمینان سرمایه‌گذاری کنند علاوه بر افزایش درآمد و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها می‌توانند نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشند./عب
برچسب ها: بورس ، سهام ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار