یک گزارش جدید در انگلیس حاکی از سابقه مجرمیت صدها پزشک و جراح در این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف ؛ ارقام رسمی شورای پزشکی عمومی انگلیس که دیشب منتشر شد، نشان می دهد حدود هزار پزشک و جراح در این کشور پرونده جنایی دارند و هیچیک از بیماران آنها از این مسئله مطلع نبوده اند.

طبق این گزارش که در روزنامه دیلی میرور منتشر شد،‌ پزشکانی که سابقه مجرمیت آنها محرز شده است، در پرونده جزایی شان محکومیت هایی با اتهامات مختلف دارند. از جمله این موارد می توان به وارد ساختن صدمات بدنی جدی، کشتن به علت رانندگی خطرناک، قاچاق مواد مخدر، رفتارهای بی رحمانه با کودکان ضمن در اختیار داشتن عکسهای شرم آور از آنها اشاره کرد .

حمله به نزدیکان، رفتارهای ایذایی،‌ داشتن سلاح، تهدید دیگران به قتل، مزاحمت خیابانی، کلاهبرداری، جعل،‌ دزدی و تخلفات رانندگی جدی از قبیل رانندگی در حال مستی از جمله جرایم دیگر پزشکان و جراحان سابقه دار در انگلیس است.شورای پزشکی عمومی انگلیس می گوید سعی داشته است مانع از فعالیت پزشکانی شود که سابقه ارتکاب جرایم جنسی دارند اما آن امر به لحاظ حقوقی مغایر با قانون قانون حقوق بشر است.انتشار این گزارش هشدار فعالان حمایت از حقوق بیماران را برانگیخته است.

به گفته آنها، اگر پزشکی سابقه ارتکاب جرایم موثر بر عملکرد درمانی داشته باشد،‌ باید بیماران از آن مطلع شوند و خودشان در مورد پذیرفتن خطر درمان تحت نظر چنین پزشکی تصمیم بگیرند.طبق قانون، اخطارها و محکومیتهای پزشکان باید در ارگانی که در آنجا کار می کنند، مورد بررسی قرار گیرد اما در بسیاری موارد، شورای پزشکی عمومی ضمن صدور اخطاریه یا تعلیق موقت به پزشکان مجرم اجازه می دهد به طبابت ادامه دهند. بیمارستانهای اداره خدمات درمانی انگلیس نیز در نحوه اقدام در مورد این دسته پزشکان آزادی عمل دارد.
برچسب ها: پزشک ، جنایی ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار