فرستادن سالمندان و بيماران آلماني به آسايشگاه هاي اروپاي شرقي و آسيايي انتقادهاي وسيعي را برانگيخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين ؛‌ به علت هزينه هاي فزاينده و تنزل معيارهاي مراقبت هاي اجتماعي در آلمان،  تعداد فزاينده اي از آلماني هاي سالمند و بيمار به منظور مراقبتهاي دراز مدت به مراکز نگهداري و بازپروري در خارج از کشور فرستاده مي شوند.اين اقدام که به موجب آن هزاران آلماني از کارافتاده به آسايشگاههاي واقع در اروپاي شرقي و آسيا منتقل شده اند،‌ مورد انتقاد شديد سازمانهاي رفاه اجتماعي واقع  شده است که اين اقدام را «اخراج غيرانساني» خوانده اند.

اما با افزايش تعداد آلماني هايي که قادر به پرداخت هزينه هاي فزاينده مراکز نگهداري از سالمندان نيستند و جمعيتي که رو به کهولت و کاهش مي رود،  تعداد افرادي که انتظار مي رود در چند سال آينده به خارج فرستاده شوند، روند صعودي خواهد داشت. کارشناسان اين معضل را «بمب ساعتي» توصيف مي کنند.

نظام مراقب هاي اجتماعي در آلمان با بحران مزمن کمبود نيرو و هزينه هاي فزاينده مواجه است. مهاجرت فزاينده از اروپاي شرقي به آلمان براي مراقبت از سالمندان اين کشور سالها اين بحران را تعديل کرده است اما اکنون انتقال سالمندان به اروپاي شرقي حاکي از آن است حتي با ورود کارگران ارزان تر به آلمان، نظام مراقب هاي اجتماعي اين کشور همچنان ناکارآمد است.

روند سالمندي جمعيت آلمان يکي از سريع ترين موارد در جهان است و اينگونه اقدامات پيامدهايي براي ديگر کشورهاي غربي از جمله انگليس دارد، به ويژه آنکه اين نگراني فزاينده وجود دارد که اقدامات رياضتي و هزينه هاي فزاينده مراقبتهاي اجتماعتي به طور بالقوه معيارهاي مراقب در آسايشگاهها را کاهش دهد.
برچسب ها: بیمار ، آلمان ، سالمند ، اعزام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار