"وداع" حسام الدين سراج به عنوان يك كار ارزنده وظيفه را در قبال اين گونه آثار و هنرمندان سنگين تر مي كند.

سيد محمد حسيني (وزير فرهنگ و ارشاد) در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران، در خصوص كنسرت موسيقي "وداع" كاري از "سيد حسام الدين سراج" گفت: در اين مراسم شاهد روايت موسيقيايي عاشورا بوديم كه بسيار برنامه تأثير گذار، فاخر و ارزنده اي بود. 
وي افزود: حماسه عاشورا يك بعد عاطفي دارد كه موسيقي هم به طور قطع با عواطف و احساسات انسان سرو كار دارد، اين در هم آميختگي آهنگ زيبا و صوت دلنشين همراه با مضمون والايي كه در برنامه بود بسيار تأثير گذار است. 


وزير ارشاد در اين باره تصريح كرد: به طور معمول اگر موسيقي همراه با كلام باشد، برايمان اهميت بيشتري دارد به ويژه كه از ابيات عرفاني و ناب "عمان ساماني" استفاده شد كه به ارزش كار افزوده است. 
سيد محمد حسيني تصريح كرد: اگر هر فردي در حال و هواي اين كار قرار بگيرد وبه مضمون بسيار ارزشمند اين ابيات بيانديشد به ارزش آن پي خواهد برد.



 وزير ارشاد تأكيد كرد: اميدوارم اين گونه برنامه‌ها در مناسبت هاي مختلف وجود داشته باشد زيرا بحث و واقعه عاشورا هميشه زنده است و هرساله تكرار مي شود و بسيار خوب است كه هنرمندان در اين واقعه و انتقال پيام عاشورا سهيم باشند. 
وي اظهار داشت: فرهنگ ماسرشار از اين گونه مباحث، مسائل و مضامين بلند است و در همه مناسبت ها مي توانيم از مكتب اهل بيت استفاده كنيم. 
حسني تأكيد كرد: در طول تاريخ هنرمندان و شاعران بسيار در اين باب سخن گفتند و همچنين آثاري را ارائه دادند و امروز نياز به باز توليد آنها داريم تا در معرض بهره برداري همگان قرار بگيرد. 
وي عنوان كرد: موسيقي يك زبان بين المللي دارد و مي تواند در خارج از كشور نيز اين برنامه ها اجرا و مورد ديد همگان قرار گيرد. 
حسيني در خصوص اين اثر خاطر نشان كرد: اثر "وداع" كار "سيد حسام الدين سراج" بسيار ارزنده بود و وظيفه ما را سنگين تر مي كند از اين گونه برنامه هاي فاخر ارزشمند حمايت كنيم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار