لزوم توجه به امنيت غذايي، نظر سياسيون درباره 9 دي، فوت پدر زهرا رهنورد در 93 سالگي، نظر شوراي نگهبان درباره قانون اصلاح انتخابات، علل مرگ ستار بهشتي، تاسيس 3 فرمانداري جديد، جزئيات ديدار جبهه مردمي اصلاحات با مهرعليزاده و مطهري، زمزمه‌هاي انتشار مجدد روزنامه کارگزاران سازندگي و رونمايي از ماهواره‌هاي جديد در ايام الله دهه فجر از مهم‌ترين عناوين امروز (شنبه) سرويس سياسي بود.

 به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري امروز (شنبه 9 دي) به اين شرح زير  است:

 

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس گفت: براي اينکه امنيت غذايي در کشورمان تامين شود بايد قيمت تضميني کالاهاي استراتژيک مانند گندم و جو عادلانه توزيع شود.
 

عضو فراکسيون اصولگرايان با بيان اينکه فتنه گران در انتخابات سال آينده راه به جايي نخواهند برد، گفت: هوشياري و بصيرت مردم در 9 دي نظام اسلامي را براي حداقل يک دهه بيمه کرد.

 
 
جنبش عدالت‌خواه به مناسبت گراميداشت حماسه عاشورايي 9 دي بيانيه‌اي را صادر كرد.
 
 
يكي از اقوام زهرا رهنورد گفت: صبح امروز پدر 93 ساله زهرا رهنورد دار فاني را وداع گفت.
 
 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در دیدار با مسئولان موسسه مطالعات بازرگانی تاکید کرد: لازم است تا 2 مرکز خصوصا در حیطه فعالیت‌های همسو، اقدام مشترک انجام داده و در زمینه به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه به مکانیزم مناسبی برسند.
 
 

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به نقش هيئت اجرايي مرکزي در انتخابات، گفت: از ديدگاه شوراي نگهبان، هيئت اجرايي مرکزي انتخابات برقرار خواهد بود، اما حيطه اختيارات اين هيئت بايد اصلاح شود.
 
 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام خبري مبني بر اينكه گزارش فوت ستار بهشتی هفته آینده در صحن قرائت می‌شود، گفت: بر اساس اين گزارش،‌ سنگ‌کوب و شوک ناشی از دستگیری، علت مرگ ستار بهشتي است.
 
 
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: وزارت کشور به دنبال اضافه کردن فرمانداری‌ها بوده و احتمالا دو یا سه فرمانداری اضافه شود یعنی ری، اسلامشهر و تجریش به عنوان فرمانداری و حوزه مستقل عمل کنند.
 
 
 
با حضور رييس‌جمهور فاز اول طولاني ترين خط لوله انتقال اتيلن جهان با ظرفيت انتقال 2.5 ميليون تن اتيلن در سال در عسلويه افتتاح و به بهره برداري رسيد.
 
 

دبيرکل جبهه مردمي اصلاحات از ديدار اعضاي اين جبهه با مهرعليزاده و علي مطهري خبر داد.
 
 
 
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نسخه PDF كتاب «كالبدشكافی فتنه ۸۸» را منتشر كرد.
 
 
عضو خبرگان رهبری، حماسه 9 دی را حرکت بی نظیری در تاریخ انقلاب دانسته و گفت: مردم در این روز یکپارچه شعارحمایت از ولایت فقیه سر دادند؛ برخی فکر نکنند که با رقابت با ولایت، محبوبیت پیدا می‍‌کنند.

در پي شنيده شدن زمزمه‌هاي انتشار مجدد روزنامه کارگزاران سازندگي با حمايت مالي اسحاق جهانگيري وي اين خبر را رد نکرد.
 

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 9 دی نشان داد که هيچ احدي نمي‌تواند در امور داخلي کشورمان دخالت کند.
 
 
مسئول کمیسیون آموزش و تحقیقات دفترتحکیم وحدت با بیان اینکه عده‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات آزاد را مطرح مي‌کنند، گفت: این افراد سعی دارند بار ديگر به انتخابات گذشته خدشه وارد کنند که دستگاه‌هاي امنيتي بايد نسبت به اين امر هوشيار باشند.
 
 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تکذيب ورود نیروهای سپاه به سوریه گفت: اگر چنین اجازه‌ای به بسیج داده شود این جنگ در سوریه ختم نخواهد شد و تا قدس پیش خواهد رفت.
 
 
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: حماسه 9 دي سرشار از روح عظمت و فداکاري به اندازه يک دهه تاريخ بوده و امتدادي عميق و ژرف در تاريخ آرمان‌هاي ملت ايران دارد.
 
 

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح حماسه 9 دي را عروج پرجوش مردمي در دفاع از امام(ره)، انقلاب اسلامي، ارزش‌هاي ديني و مبارزه با استکبار دانست و با اشاره به تحولات سوريه گفت: نيروهاي مردمي سوريه، امروز مسلط بر اوضاع بوده و کشور را در اختيار دارند، ولي کشورهاي همسايه با حمايت برخي دولت‌هاي منطقه، اوضاع را کمي سخت کردند.
 
 
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از رونمايي چند ماهواره جديد ايراني، همزمان با ايام الله دهه فجر خبر داد.
 
 

يک کارشناس مطالعات تروريسم گفت: گروهک تروريستي منافقين با علم به اینکه در میان ملت ایران آبرویی ندارد از فضای غبار آلود استفاده کرد و با پنهان سازی آرم و نشان خود وارد صحنه شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مهم ، سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، نهم ، دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار