فیلم های مستند «یک سطر واقعیت»، «بوی بنفشه» و« ظغال» در سالن "سینماحقیقت" مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روی پرده رفته و سپس جلسه نقد و بررسی این آثار برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موضوع این مستندها که به ترتیب برگزیده ی بخش «مستند حمایت از کار»، «مستند قوم شناسی» و « مستند اجتماعی» جشنواره ششم سینماحقیقت هستند، به این شرح است:
یک سطر واقعیت: مدیرعامل کارخانه ایران چسب قزوین جهت ایجاد اشتغال، چسب های برق را برای بسته بندی به زندان مرکزی قزوین می فرستد و روح همدلی و اعتماد به نفس را در زندانیان تقویت می کند.
بوی بنفشه: هر سال در روزهای پایانی زمستان در دل جنگلهای شمال، گیاهی خودرو به نام بنفشه می روید که خاصیت دارویی دارد و زنان روستا فقط تا آغاز بهار فرصت دارند که این گیاه را بچینند و بفروشند.
ظغال: نگاهی به زندگی پیر مردی که کارش خالی کردن چاه های ذغال است، وی پسری جانباز دارد و در سن 80 سالگی هم کار می کند تا مخارج زندگی را تامین کند   
برپایه این گزارش، پس از نمایش فیلم های یادشده هم جلسه نقد و بررسی آنها، با حضور شاپور عظیمی و علاقمندان سینمای مستند برگزار خواهد شد.
عصرامروز (یکشنبه10دی)  نیز فیلم های پرواز در آب (مازیار مشتاق گوهری) و کوچ زود هنگام (فریدون نجفی) به نمایش عمومی درآمده و با حضور مازیار فکری ارشاد مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
این گزارش می افزاید: برنامه زمانی نمایش این فیلم ها که تا 13 دی مــــاه، در سالن سینماحقیقت برپا می گردد، از ساعت16:30 لغایت 18 است و جلسات نقد و بررسی هم طی ساعات 18:15 تا 19:45 برگزار می گردد.
گفتنی است که شرکت در این «برنامه» برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند طبق برنامه زمانی اعلام شده، همه روزه به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار