سارقانی که به بهانه کمک به نیازمندان در یک چشم به هم زدن اموال شهروندان را می دزدیدند سرانجام با تلاش پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندی پیش پیرزنی با مراجعه به کلانتری 177 خاور شهر به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودروسواری و به بهانه پرسیدن نشانی افراد نیازمند مورد سرقت قرار گرفته است و سرنشینان خودرو با جلب اعتماد وی گردنبند طلایش را به بهانه دیدن گرفتند و به شیوه ای خاص آن را دزدیدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم مجتمع قضایی شهرری ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به پایگاه نهم و آغاز تحقیقات ، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها مالباخته ای شدند که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان انواع خودروهای پراید و پژو مورد سرقت طلا و جواهرات قرار گرفته بودند ؛ همگی مالباختگان در اظهارات مشابه عنوان می کردند که سارقان به بهانه بازپس دادن طلای آنها و با قرار دادن طلا و جواهرات در داخل کیسه های پلاستیکی اقدام به سرقت کرده اند و در لحظه سرقت هیچکدام از مالباختگان متوجه سرقت نشده اند .
بررسی اظهارات مالباختگان نشان داد که سارقین به بهانه کمک به نیازمندان و غالبا مابین ساعت های 11:00 الی 14:00 در قالب تیم های دو یا سه نفره و با خودروهای پژو و پراید ، در محله های خلوت جنوب شهر به زنان سالخورده نزدیک شده و ضمن طرح این موضوع که به دنبال افراد نیازمند منطقه هستند تا مقادیری لباس را به آنها تحویل دهند ، اقدام به جلب اعتماد این افراد می کردند.
در ادامه و پس از جلب اعتماد ، یکی از سرنشینان خودرو به بهانه اینکه با دیدن طلاجات پیرزن ( طعمه ) قصد دارد طلای مشابهی برای نامزدش خریداری کند، از مالباخته می خواهد تا طلاجات را به وی داده تا بتواند مشخصات آنرا به خاطر بسپارد ؛ در این زمان سارقین پس از گرفتن طلاجات و رؤیت ، آنها را داخل کیسه پلاستیکی حاوی البسه انداخته و ضمن تحویل دادن کیسه پلاستیکی به صورت کاملا طبیعی از محل دور می شدند ؛ مالباختگان نیز بدون وارسی دقیق ، کیسه پلاستیکی را به منزل برده و آن زمان متوجه می شدند که پلاستیک سوراخ بوده و سارقین از این طریق اقدام طلاجات را می دزدیدند.
در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به تعدد سرقت های انجام شده به شیوه وشگرد فوق در مناطق جنوب تهران و همچنین برخی شهرستان های اطراف تهران ، هماهنگی های لازم با دیگر مراکز انتظامی انجام و کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که دو نفر از سارقانی که قصد داشتند تا بدین شیوه وشگرد اقدام به سرقت طلا و جواهرات از زنان سالمند کنند ، در مورخه چهارم مهرماه توسط عوامل انتظامی شهرستان گرمسار دستگیر شده اند   .
با انجام هماهنگی های لازم ، دو متهم دستگیر شده به اسامی "میلاد" و "اکبر" در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند که در ادامه تحقیقات علاوه بر معرفی همدستان خود به دهها فقره سرقت مشابه در گرمسار و شهرری اعتراف کردند .
با شناسایی هویت دیگر اعضای گروه سارقان ، تحقیقات نامحسوس پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه و محل های تردد آنها آغاز شد و با شناسایی مخفیگاه همگی متهمان ، طی اقدامی ضربتی و غافلگیرانه و در چندین عملیات همزمان ، 5 عضو دیگر این گروه به اسامی "مجید . م" ، "ابوالفضل . ص" ، "داوود . ف" ، "مسعود . ش" و "مسلم . ص" دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان البسه بسته بندی شده به همراه مقادیری از طلا و جواهرات متعلق به تعدادی از مالباختگان کشف و در این رابطه تعداد دو دستگاه خودرو پراید و پژو پارس که برابر اعترافات متهمان از آنها در ارتکای سرقت های می نمودند نیز توقیف شد .
سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی ، رئیس پایگاه نهم پليس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به شناسایی دهها مالباخته و اعترافات متهمان در خصوص تعدد و گستردگی سرقت های انجام شده در شهر تهران و همچنین دیگر شهرها و استان های کشور ، قرار قانونی از سوی مقام محترم صادر و متهمان جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و سایر مالباختگان در اختیار  پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که در طول یک سال گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت طلا و جواهرات قرار گرفته اند دعوت می شود تاجهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در  شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه کنند " . 
برچسب ها: سرقت ، طلاجات ، نیازمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار