سرپرست كميته فوتسال گفت: امكان حضور مربيان فوتبال در كادر فني تيم ملي فوتسال وجود ندارد افراد فوتبالي فقط مي توانند تجربه خود را در اختيار كادر فني تيم ملي بگذارند.

رضا افتخاري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: اولين هدفم پس از گرفتن اين پست مستقل كردن فوتسال و دادن نايب رئيسي به اين رشته ورزشي بود به همين دليل با چنين ذهنيتي به طور حتم قصد ندارم افراد فوتبالي را وارد اين ورزش كنم وقتي اعلام كردم پيشكسوتان فوتبال مي توانند كمك خوبي براي ما باشند هدفم مشورت گرفتن از آنها بوده است شخصي مانند داريوش مصطفوي كه نماينده فيفا در فوتسال آسيا بوده است به طور حتم كمك خوبي براي وضعيت فعلي فوتسال مي باشد اما نقش پيشكسوتان فوتبال در همين حد باقي مي ماند زيرا آنها نمي توانند مجري خوبي در كادر فني باشند.

وي افزود: پايان همين ماه تكليف كادر فني تيم ملي مشخص خواهد شد با در نظر گرفتن نظرات كارشناسان و همچنين جلسه اي كه هفته آينده با مديران عامل باشگاه ها خواهيم داشت بهترين گزينه را براي تيم ملي انتخاب مي كنيم. در صورتيكه در اين زمان مربي شايسته داخلي نداشته باشيم به گزينه هاي خارجي مي انديشيم.

افتخاري بيان داشت: براي انتخاب سرمربي كادر فني بايد 2 فاكتور را در نظر داشته باشيم ابتدا بايد شرايط اقتصادي خود را بسنجيم شايد مربيان مطرح خارجي از گزينه هاي ما باشد اما وقتي قادر به پرداخت حقوق و بستن قرارداد با آنها نيستيم، نبايد به آنها فكر كنيم.

اما مورد ديگر كه از اهميت بالايي برخوردار است برگزاري يك نظر سنجي بين پيشكسوتان، مديران و مربيان اين رشته ورزشي در مورد انتخاب مربي تيم ملي است در صورتيكه با توافق اكثريت يك فرد را انتخاب كنيم در آينده با مشكلات كمتري روبرو خواهيم بود.

از خسوس در كادر فني اثري نيست زيرا گزينه هاي داخلي ديگري نيز در نظر دارم اما در صورتيكه در جلسه اي كه با اين مربيان خواهم داشت اگر به ايده آل هاي خود نرسم، به سرمربیان خارجی فکر می کنم.

وي در خصوص برگزاري جام حذفي فوتسال گفت: بيشتر مديران عامل با برگزاري منطقه اي جام حذفي موافقت كرده اند وبه طور حتم اين رقابت ها برگزار مي شود اما تصميم نهايي در اين مورد در جلسه اي كه هفته آينده برگزار مي شوداخذ مي گردد. اگر تيم هاي توانايي برگزاري ليگ برتر و جام حذفي به طور همزمان را داشته باشند ترتيبي داده مي شود كه در هر 2هفته سه بازي انجام شود در غير اينصورت برگزاري اين سري از مسابقات به پس از بازيهاي ليگ برتر موكول مي شود.

افتخاری خاطرنشان کرد: تصميماتي كه در حال حاضر با مشورت مديران گرفته مي شود بايد به صورت يك برنامه ريزي دقيق و تقويم كاري در آيد در آن برنامه هاي تيم ملي و اردوهاي بازيكنان اهميت بسياري دارد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار