نايب رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات با بيان اينکه اقتدار ايران تنها در گرو اقتدار نظامي نيست، گفت: المپيادها و مسابقه‌هاي دانشجويي يک مانور و قدرت نمايي است.

جواد هروي نماينده مردم قائنات در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه توسعه علمي کشور منجر به تبديل جمهوري اسلامي ايران به قدرت در سطح جهان شده است، گفت: امروزه جامعه جهاني ايران را نه تنها يک قدرت سياسي بلکه به عنوان قدرت علمي مي‌شناسد و آنچه موجب شکل گيري تحريم‌هاي شديد و گسترده (به گفته خود) عليه جمهوري اسلامي ايران شده تنها به دليل توسعه نيروي نظامي نيست بلکه پيشرفت کشور در عرصه‌هاي علمي نيز از ديگر عوامل است.

وي در ادامه با بيان اينکه کشور در آستانه يک تحول بزرگ علمي است، افزود: دنيا چاره‌اي جز برقراري تعامل و همکاري با ايران را ندارد چرا که با در پيش گرفتن سياست‌هاي درهاي باز در قبال کسب علم و تکميل پروژه‌هاي علمي، کشور در آستانه تحول بزرگ علمي قرار دارد.

نايب رئيس کميسيون آموزش با بيان اينکه مراکز علمي کشور با ساير مراکز دنيا در ارتباط است،‌ تصريح کرد: انعقاد توافق نامه‌ها و پيمان‌هاي دوستي و خواهري و برادري ميان دانشگاه‌ها و مراکز علمي ايران با مراکز علمي دنيا، مقدمه‌اي براي فعاليتهای گسترده این مراکز در آينده است.

وي تاکيد کرد: به جهت جهش علمي کشور در آينده نزديک شاهد اين خواهيم بود که مراکز علمي دنيا براي استفاده از نوابغ و نخبگان علمي کشور دست ياري به سمت ايران دراز کنند.

هروي با تاکيد بر اينکه اقتدار امروز ايران تنها در گرو اقتدار نظامي نيست، گفت: هدف اصلي نظام کسب اقتدار علمي بوده و تمام قوانين و سياست گذاري‌ها در جهت رسيدن به مرزهاي علمي مشخص شده در برنامه کلي است.

نماينده مردم قائنات در پايان با بيان اينکه المپيادها و مسابقه‌هاي دانشجويي يک نوع مانور و قدرت نمايي است، خاطر نشان کرد: حرکتي که امروزه آغاز شده در سال‌هاي آينده چنان رشد گسترده‌اي به خود مي‌گيرد که غير قابل تصور است چرا که نظام و رهبري فرزانه هدف اساسي را بر توسعه علمي قرار دادند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مانور ، علمی ، المپیاد ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار