در آستانه اربعين حسيني(ع) ميليونها نفر از زائران امام حسين(ع) از نقاط مختلف عراق با پاي پياده به سمت کربلا به راه افتاده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ سالانه ميليونها عراقي در آستانه اربعين حسيني(ع) در سفري چند روزه با پاي پياده راهي کربلاي معلي مي شوند تا اين مناسبت را گرامي بدارند. در همين رابطه دولت عراق طرح هاي امنيتي و بهداشتي را براي تضمين سلامت زائران آماده کرده است.

نعمه عبد الرزاق گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه گفت اين جا دشتي  در سمت شمال استان ناصريه است که محل برخورد کاروان هاي زائراني است که از استانهاي جنوبي راهي کربلاي معلي شده اند. طبق يک سنت سالانه براي گراميداشت سالگرد اربعين امام حسين(ع) ميليون ها تن از مردم عراق با پاي پياده از استانهاي مختلف در سفري چند روزه و حتي چند هفته اي با طي کردن صدها کيلومتر در شرايط مختلف جوي  به سمت شهر کربلاء به راه مي افتند. اما وجود خيمه هاي بزرگ در مسيرهاي منتهي به کربلاء به اين سفر بعدي معنوي و اجتماعي مي بخشد و سختي راه را کاهش مي دهد.

محمد راضي يکي از مديران کاروانهاي زيارتي گفت: ما مايحتاج خود را  مي آوريم و آنها را در مکانهاي مشخصي مستقر مي کنيم که در مسير عبور کاروانمان قرار دارد و در نقل و انتقال نيازهايمان را برطرف مي کنيم. در اين حرکت ميليوني مردم به سوي کربلا امسال شاهد حضور هزاران نفر از زائران کشورهاي همسايه و کشورهاي اسلامي هستيم. اين زائران خارجي هم در برپايي خيمه ها و محل هاي پذيرايي از زائران و توزيع غذا و نوشيدني در ميان زائران امام حسين(ع) مشارکت کرده اند.

ام هاشم يکي از کاروان داران عراقي گفت: اکنون شاهد آشپزخانه ها و رستورانهاي مملو از خدمه هستيم. مرغ، سبزي، ليمو، تنقلات و .. هر روز در اين جا توزيع مي شود . راضي امجد يکي از زائران نيز گفت: اکنون صدها هزار نفر از کشورهاي مختلف جهان اسلام در اينجا جمع شده اند. به اين ترتيب ما مظلوميت امام حسين(ع) را براي جهانيان مجسم مي کنيم و توضيح مي دهيم.

گزارشگر شبکه در ادامه گفت به همراه کاروان هاي پياده زائران، شاهد تدابير بهداشتي، امنيتي و ساير اقدامات دولت هستيم که يکي از نمونه هاي ديگر اين تلاشها باز کردن راههاي خاکي موقت به منظور فراهم کردن زمينه حضور هر چه بيشتر مومنان از مناطق مختلف عراق و کشورهاي همسايه براي مشارکت در مراسم زيارت اربعين است.نعمه عبد الرزاق در پايان اين گزارش گفت مردم به صورت داوطلبانه برپا کردن خيمه ها، اردوگاهها و مهمانسراها و توزيع غذا و نوشيدني ميان زائران را بر عهده گرفته اند در حالي که نهادهاي دولتي تامين خدمات بهداشتي و امنيتي و تامين امنيت راههاي مخصوص زائران پياده اربعين را برعهده گرفته اند.
برچسب ها: اربعین ، کربلا ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار