خیلی از رفتارهایی که در طول سال برایتان به یک عادت تبدیل شده می تواند زندگی مشترکتان را تخریب کند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ شاید گمان نکنید بسیاری از رفتارهایی که در طول سال ها برایتان به یک عادت تبدیل شده می تواند تا چه اندازه زندگی مشترک را ویران کند.

اما همین رفتارهای ساده و عادت وار اعتمادهای همسرتان به شما را از بین برده و تکرارشان دلیلی برای پایان یافتن رابطه می شود.

دکتر شیرین ملکی، متخصص روان شناسی بالینی و روان درمانگر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در اینجا به چند تا از رفتارهایی که در زندگی مشترک عادت شده و سبب تخریب زندگی می شود را می پردازیم.

**با هر اتفاق ساده قهر نکنید

ملکی تصریح کرد: اختلافاتتان را با آرامش حل کنید تا زندگی تان به صحنه جنگ تبدیل نشود.

وی در ادامه مطلب خود افزود: با هر اتفاق ساده قهر نکنید و مدام او را به ترک کردن تهدید نکنید.

ملکی اظهار داشت: حفظ آرامش در زندگی برعهده شماست پس برای آن در کنار همسرتان تلاش کنید و سعی کنید اختلافاتتان را با آرامش و مذاکره حل کنید.

**وابستگی به خانواده خود را ترک کنید

این متخصص روانشناسی بالینی تصریح کرد: وابستگی به خانواده ای که پس از ازدواج با آنها زندگی می کردید می تواند آفتی برای زندگی مشترک شما باشد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: قرار نیست والدین و اعضای خانواده خود را فراموش کنید اما حفظ تعادل در این مورد مهمترین مسئله است و باید بتوانید اولویت های زندگی مشترکتان را مشخص کنید.

**قبل از هر درخواست واژه "لطفا" را فراموش نکنید

ملکی تصریح کرد: اینکه ازدواج را راهی برای سلب مسئولیت خود بدانید و گمان کنید همسرتان می تواند نقش یک فرشته نجات را بازی کند زندگی شما را تا مرز ویرانی پیش می برد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: گمان نکنید اگر همسرتان کاری را برای شما انجام می دهد تنها به وظیفه اش عمل نکند و اگر روی این فعالیت های همیشگی را انجام ندهد به شما ظلم کرده است.

ملکی خاطرنشان کرد: پس قبل از هر درخواست واژه "لطفا" را فراموش نکنید و بعد از هر کار ارزشمند یا رفتار حمایت گرانه از او تشکر کنید.

**احساساتان را به زبان بیاورید

ملکی تصریح کرد: نگذارید شریک زندگیتان احساس کند به حاشیه رانده شده و از علاقه شما محروم است که آسیب جدی به زندگی شما می زند.

وی در ادامه مطلب افزود: باید احساساتتان را ابراز کنید و شیوه منحصر به فرد برای ابراز علاقه تان پیدا کنید.

ملکی اظهار داشت: فکر نکنید دلیلی برای به اشتراک گذاشتن احساسات وجود ندارد بلکه می تواند با حمایتتان مهربانی و همراهی تان علاقه خود را نشان دهید و این علاقه به زبان بیاورید./ح
برچسب ها: آرامش ، زندگی ، احساسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار