حزب عدالت و توسعه ، حزب حاکم بر ترکیه روز جمعه اعلام کرد پیشرفت های خوبی در مذاکرات بین مقامات ترکیه و عبدالله اوجالان ، رهبر حزب کارگران کردستان، صورت گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ عبدالله اوجالان از سال 1999 تاکنون در بازداشت بسر می برد. عبدالله اوجالان در سال 1999در کنیا توسط عوامل اطلاعاتی ترکیه بازداشت شد. وی پس از بازداشت در کنیا به ترکیه انتقال یافت و در این کشور به جرم جدایی طلبی در ژوئن سال 1999به اعدام محکوم شد. این مجازات بعدا در سال دو هزار و دو به حبس ابد تخفیف یافت.

نورالدین چالیکلی معاون گروه پارلمانی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد مذاکرات بین مقامات دولت و اوجالان به یک مرحله ای رسیده و پیشرفت های مهمی دراین باره انجام گرفته است. وی افزود نتایج مهمی نیز تاکنون به دست آمده است و به دست نیز خواهد آمد.

ترکیه ،اتحادیه اروپا و آمریکا حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را سازمانی تروریستی می دانند.از زمانی که این حزب مبارزه مسلحانه جدایی طلبانه خود را در مناطق جنوب شرقی ترکیه آغاز کرده است ،یعنی از سال 1984 حدود 45 ر نفر جان خود را از دست داده اند.

 

برچسب ها: اوجالان ، ترکیه ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار