دبير اجرايي كنگره گفت: تشخیص انواع سرطان های خونی با بهره مندی از روش ها و دستگاه های پیشرفته ازجمله آزمایش های مولکولی در آزمایشگاه های کشور فراهم شده است.

 به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جامعه آزمایشگاه هیان ایران؛ دکتررضا میرنژاد اظهار داشت: اعتماد متقابل متخصصان در حوزه بالین و علوم پایه می تواند در روند تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات ازجمله بیماری های عفونی بسیار موثر باشد.
وی گفت : در حال حاضر انواع تالاسمی ها به عنوان یکی از عمده ترین اختلالات خونی به شمار می رود و علاوه براین انواع کم خونی ها وابسته به ارث و لوسمی ها نیز در ردیف اختلالات خونی قرار می گیرند.

میرنژاد خاطرنشان کرد : هم اکنون بسیاری ازآزمایش های مربوط به تشخیص اختلالات خونی به ویژه تالاسمی پیش از ازدواج اجباری است و با توجه به این امر تمام انواع سرطان های مربوط به مشکلات خونی و اختلالات توسط متخصصان علوم آزمایشگاهی کشور تشخیص داده می شود.
دبیراجرایی پنجمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین گفت : در این کنگره که از 26 تا 29 دی ماه امسال در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود، محورهایی همچون اختلالات خونی، سرطان و آزمایشگاه تشخیص طبی، بیماری های عفونی و آزمایشگاه تشخیص طبی، مدیریت راهبردها در آزمایشگاه تشخیص طبی و بالین، آموزش، پژوهش، تولید و تجاری سازی و مشکلات رایج تشخیصی و راه حل های آن بررسی می شود.

میرنژاد توضیح داد: این کنگره مقاله محور نیست، بلکه در آن 18 پانل تخصصی با حضور متخصصان داخلی و خارجی به منظور ارایه مطالب آموزشی برگزار می شود.

وی گفت: پژوهش و تولید در حوزه محصولات دانش محور مورد استفاده در آزمایشگاه، عوارض ایمنولوژیک ناشی از تزریق خون، سلول های بنیادی با محوریت پیوند مغز استخوان، پیوند اعضا و

آزمایشگاه و گفتمان آزمایشگاه و بالین ازجمله موضوعات این پانل های تخصصی است.
میرنژاد افزود: همچنین عوارض ˈریزگردهاˈ برای اولین بار و به صورت علمی در پانلی جداگانه با حضور مسوولانی از سازمان محیط زیست و سایر نهادهای مربوطه بررسی خواهد شد.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین خاطرنشان کرد : متخصصانی از کشورهای ترکیه، مصر، اتریش و هلند نیز در این کنگره حضور خواهند داشت وامتیاز بازآموزی برای شرکت در این کنگره 15 تا 20 امتیاز است./ح



برچسب ها: کنگره ، آزمایشگاه ، بالین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار