مركز پیش بینی اداره كل هواشناسی خوزستان اعلام كرد: با نفوذ تدریجی سامانه بارش زای مدیترانه ای به غرب كشور، آسمان خوزستان از روز دوشنبه هفته جاری ابری و بارانی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، اداره كل هواشناسی خوزستان حاكی است، بیشتر فعالیت این سامانه در نیمه شمالی استان و مناطق مرتفع شمال و شرق خواهد بود و در نیمه جنوبی بارش ها خفیف و پراكنده پیش بینی شده است.

سامانه بارشی مدیترانه ای تا روز چهارشنبه در استان خوزستان فعال خواهدماند و به تدریج از میزان ابرناكی و بارش ها كاسته خواهد شد.

به پیش بینی هواشناسی خوزستان، همزمان با فعالیت این سامانه بارش مدیترانه ای، نوسانات دما در استان خیلی چشمگیر نخواهد بود.

بارش های مناسب پاییزی كه تا روزهای آغازین فصل زمستان ادامه داشت سبب خوشحالی كشاورزان و دامداران كه سال هاست با پدیده خشكسالی دست و پنجه نرم می كنند شد ولی در عین حال شدت بارش ها و سیلابی شدن روان آب ها خساراتی به بخش كشاورزی استان وارد كرد.

بارش های كم سابقه در سال آبی و زراعی سال جاری، حجم روان آب رودخانه های دایمی و فصلی استان به ویژه رودخانه كارون را به نحو قابل توجه ای افزایش داد و میزان نیاز كشتزارها به كانال های آبیاری را به حداقل ممكن رساند.

بنا به اعلام اداره كل هواشناسی استان خوزستان، میزان بارش های پاییزی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40درصد افزایش نشان می دهد.

سازمان هواشناسی ، میزان بارش ها در فصل زمستان امسال را در حد نرمال پیش بینی كرده است./ع
برچسب ها: آسمان ، خوزستان ، بارانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.