حالا مادر و پدر مبينه 10 روز است که در مشهد حضور دارند. آن ها يک فرزند 2 ساله و يک فرزند 6 ساله هم دارند که ناگزير شده اند نگهداري از آن ها را به خويشاوندان خود بسپارند.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

«مبينه»، «اسرين» و «اسراء» 3 دانش آموزي هستندکه اين روزها حال و هواي مشهد را دگرگون کرده اند. دانش آموزان 10 ساله اي که پس از حادثه آتش سوزي در دبستان شين آباد و سپري کردن دوره اوليه درمان در بيمارستان سيناي تبريز، به بيمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شدند تا مراحل درمانشان در يکي از مجهزترين بخش هاي سوختگي خاورميانه ادامه يابد.

حالا 10 روز از اولين روز ميزباني مشهد از اين دانش آموزان سپري شده است. آن طور که مادران اين مصدومان و مسئولان بخش سوختگي مي گويند،تلاش هاي پزشکان و پرستاران بيمارستان امام رضا(ع) تا به امروز نتيجه بخش بوده است.

همچنين به گفته مسئولان مرحله اول پيوند پوست 2 نفر از آن ها انجام شده است. اين روزها بسياري از مشهدي ها دوست دارند تا به عيادت اين دانش آموزان که ميهمان شهر امام رضا(ع) هستند بروند و با مادران و پدران آن ها ابراز همدردي کنند اما شرايط خاص بخش سوختگي بيمارستان و لزوم رعايت شدن مسائل بهداشتي و درماني مورد نظر، انجام اين کار را دشوار مي کند.

با وجود اين با هماهنگي مسئولان روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و بيمارستان امام رضا(ع)، خبرنگار خراسان به ديدار والدين اين دانش آموزان رفت تا پيام رسان احساسات انسان دوستانه افکار عمومي به آن ها باشد و به اين مادران که اين روزها شايد بيش از هر زمان ديگر دل تنگ خنده هاي کودکانه  پاره تن شان شده اند، اطمينان خاطر دهد که در کنار دست هاي مهربان آن ها، دست هاي ديگري هم به سوي آسمان بلند شده است تا سلامت اين دانش آموزان را از خداوند منان طلب کند.



صبوري، استقامت و ايمان

ديدار با 3 مادري که 10 روز است خانه و کاشانه خود را رها کرده اند تا در روزهاي سخت بيماري در کنار دختران 10 ساله خود باشند چندان کار ساده اي نيست. احساس مي کنم دور بودن از شهر و ديار و حضور هر روزه در محيط بيمارستان حتما روحيه آن ها را ضعيف کرده است و بغض حاصل از غم و اندوه اجازه صحبت کردن را به آن ها نمي دهد اما وقتي از نزديک با آن ها گفت و گو کردم چيزي جز جلوه صبوري، استقامت و ايمان از مقابل چشمانم عبور نمي کرد.

مادراني که دست از دعا بر نمي دارند

از ميان مادران اين 3 دانش آموز، فقط مادر«مبينه پرکم» است که علاوه بر زبان شيرين آذري به زبان فارسي هم سخن مي گويد. او ماجراي آتش سوزي دبستان را که از زبان دختر 10 ساله اش شنيده است اين گونه تعريف مي کند: بخاري نفتي کلاس آتش گرفت و معلم تلاش کرد تا بخاري را از کلاس خارج کند اما در کلاس آتش گرفت و ديگر هيچ يک از دانش آموزان نتوانستند از کلاس خارج شوند.

خانواده ها با شنيدن صداي آژير آمبولانس راهي مدرسه شدند. بعد بچه ها را از پنجره کلاس بيرون آوردند و به بيمارستان منتقل کردند.مادر مبينه از اقامت 23 روزه در بيمارستان سيناي تبريز مي گويد و اين که اگر تلاش هاي پزشکان و پرستاران نبود شايد شرايط ناگوارتري اتفاق مي افتاد.

وقتي از او درباره خدماتي که به آن ها ارائه شده است مي پرسم صادقانه و بدون تملق و ريا مي گويد: همه چيز خيلي خوب بود. در بيمارستان تبريز همه براي بهبود حال فرزندان ما تلاش کردند و خوشبختانه هم اکنون نيز که در مشهد هستيم مشکلي نداريم و پزشکان و پرستاران به خوبي از فرزندانمان مراقبت مي کنند.

حالا مادر و پدر مبينه 10 روز است که در مشهد حضور دارند. آن ها يک فرزند 2 ساله و يک فرزند 6 ساله هم دارند که ناگزير شده اند نگهداري از آن ها را به خويشاوندان خود بسپارند. سلامت حال مبينه آن قدر براي آن ها مهم است که سختي دوري از ديگر فرزندان خود را به جان خريده اند. هر چند ترديدي وجود ندارد حضور گرم آن ها شرايط بهبود حال مبينه و تقويت روحيه او را مناسب تر مي کند.

مادران «اسرين» و «اسراء» هم که نمي توانند به فارسي سخن بگويند حرف هاي خود را به زبان ترکي به مادر مبينه منتقل مي کنند. حرف هايي که همان حرف هاي مادر مبينه است. مادر اسرين نيز همراه با پدر او ميهمان امام رضا(ع) شده اند تا براي بهبودي حال فرزندشان دعا کنند. مادر اسماء که با برادر بزرگ تر او به مشهد آمده است نيز اميدوار است دختر 10 ساله اش بهبود کامل پيدا کند. دعا به درگاه خداوند کار روز و شب اين مادران و پدران است و درخواستشان هم اين است که فرزندشان همانند روزهاي قبل از حادثه سلامت کامل خود را به دست آورد.

کار کردن در بخش سوختگي بيمارستان ايمان و اعتقاد قوي مي خواهد

دوري از خانواده، فشار روحي و اضطراب و نگراني مشکلاتي است که مادران و پدران اين دانش آموزان با آن دست و پنجه نرم مي کنند اما در کنار آن ها افرادي حضور دارند که با وجود مشاهده اين مشکلات ناگزيرند روحيه خود را هرچند ظاهري حفظ کنند تا بتوانند آرامش و اطمينان خاطر را به آن ها منتقل کنند. پزشکان، پرستاران و کارشناساني که «مبينه»، «اسرين» و «اسراء» را همانند دختران خود مي دانند و تمام توان شان را براي بهبودي وضعيت آن ها به کار گرفته اند.

قائني پور، سرپرستار بخش سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) يکي از پرستاراني است که در طول 10 روز گذشته در کنار اين دانش آموزان و مادران آن ها حضور داشته است. او فشار روحي و رواني و نگراني و اضطراب والدين اين 3 دانش آموز را غيرقابل انکار مي داند و مي افزايد: ما وظيفه داريم تا در کنار انجام وظايف خود، براي حفظ روحيه و اميدواري آن ها نيز تلاش کنيم.

قائني پور روحيه قوي و اعتقاد به خداوند را موضوعي انکار نشدني در روند بهبود همه بيماران از جمله بيماران سوختگي مي داند و مي گويد: در اين بخش بيماراني با سوختگي 85 درصد هم بستري شده اند که با حفظ روحيه خود و تلاش پزشکان توانسته اند سلامت کامل خود را به دست آورند.

او به تلاش بي وقفه جراحان عمومي و داخلي، جراحان پلاستيک، پرستاران و کارشناسان تغذيه بيمارستان امام رضا(ع) براي بهبود وضعيت سلامت اين 3 دانش آموز سخن مي گويد و مي افزايد: تا کنون مرحله اول پيوند پوست ۲ نفر از اين دانش آموزان انجام شده است. او معتقد است کار همه پزشکان و پرستاراني که در بخش هاي مختلف فعاليت مي کنند سخت و دشوار است اما کار کردن در بخش هايي مانند بخش سوختگي روحيه و اعتقاد قوي مي خواهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار