جراحی پلاستیک صورت به ویژه جراحی مربوط به بینی در کشور ما با وجود متقاضی زیاد هنوز بر اساس اصول غربی ها انجام می شود که با توجه به افزایش جراحی های زیبایی این اصول باید متناسب با شرایطی فیزیکی و آناتومی مردم ما باشد.

دکتر مصباحی، دبیر بین الملل انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بر خلاف این همه فعالیت در زمینه جراحی پلاستیک صورت، متاسفانه هنوز مطالعات دقیقی در این مورد انجام نشده و ما هر گاه نیاز به آمار و اطلاعات داریم باید از آمار کشورهای دیگر جهان استفاده کنیم.

وی درباره علت این موضوع گفت: علت این امر نداشتن باور نسبت به خودمان است اگر پزشکان پرتوان و ارزشمندی که در این حیطه فعالیت دارند خود را باور کنند و به توانایی خود ایمان بیاورند حتماً این مشکل هم حل خواهد شد.

دکتر مصباحی درباره آمار ثبت شده جهانی در زمینه ی رادیولوژی و اعمال جراحی پلاستیک صورت گفت: اکنون شایع ترین عمل جراحی پلاستیک مربوط به بینی است  و در مرحله دوم جراحی زیبایی پلک چشم قرار دارد و ظاهراً این آمار رو به افزایش است.


وی در پاسخ به این سوال که این عمل های جراحی با چه اصولی انجام می شوند گفت: متاسفانه اکنون این اعمال جراحی در کشور ما بر اساس کتب درسی کشورهای خارجی و اصول آن ها انجام می شود، این در حالی است که ما اصول خود را داریم در ایران آناتومی صورت افراد با کشورهای دیگر متفاوت است و مثلاً ضخامت پوست ایرانی ها با افراد دیگر در سایر کشورهای دنیا فرق می کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که با اصلاح این باورها و تلاش هر چه بیشتر تمام دست اندرکاران در این زمینه در آینده شاهد آمارهای دقیق انجام اعمال جراحی پلاستیک صورت بر اساس اصول خود باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار