نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: تعرفه‌های خدمات درمانی نیازمند اصلاحات جدی است و باید در این سمت‌وسو گام برداشته شود.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پزشکان از تعرفه‌های خدمات درمانی ناراضی هستند از این‌ رو باید برای اصلاح نرخ تعرفه‌ها و تجدیدنظر در این زمینه به طور جدی اهتمام شده و تعرفه‌های واقعی‌تری در مقابل ارائه خدمات لحاظ شود.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز به کار مجلس نهم تاکنون این موضوع بارها توسط افراد مختلف مطرح شده ولی به طور جدی و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نشده است اما انتظار می‌رود در راستای جلب رضایت پزشکان به عملی کردن خواسته آنها اهتمام شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه تعرفه‌های واقعی باید در این ارتباط تعریف و به تصویب برسد خاطر نشان کرد: باید جلب رضایت هر دو گروه اعم از خدمات‌دهندگان و خدمات‌گیرندگان مورد توجه قرار گرفته و با لحاظ شرایط هر دو گروه نسبت به محقق کردن این موضوع اهتمام شود.

فتاحی به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: برای اینکه طرح فوق به شکل مطلوب اجرا شده و درصد زیادی از چشم‌انداز ترسیم شده برای این مبحث تحقق پیدا کند لازم است که در ارتباط با چگونگی درآمد پزشکان، ماماها و پرستار‌ها به شکل دقیق‌تری بررسی صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که با پزشکان قرارداد منعقد می‌شود باید به این مقوله توجه شایانی کرد تا خدمات‌دهندگان برای ارائه خدمات دلگرمی داشته و با انگیزه بیشتری فعالیت کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه بیمه‌ها حمایت کافی از جامعه هدف خود به عمل نمی‌آورند بیان داشت: در این ارتباط به بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های بیشتری باید پرداخته شود تا بیماران به ویژه بیماران نیازمند و صعب‌العلاج از حمایت کافی برخوردار شوند./ب

برچسب ها: خدمات ، ارومیه ، پزشکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.