380 راس گونه جهانی ارزشمند قوچ و میش در منطقه حفاظت شده هرمود شهرستان لار زندگی می کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس حسینعلی ابراهیمی کارنامی از افزایش تعداد حیات وحش منطقه حفاظت شده هرمود لار خبر داد و با ابراز خرسندی از افزایش چشمگیر گونه در معرض خطر انقراض جبیر و گونه‌های کمیاب و ارزشمند قوچ و میش لارستان اظهار داشت: نتیجه این سرشماری گواه بر این ادعاست که در عین حال بروز شرایط نامساعد جوی و خشکسالی‌های مداوم جمعیت حیات وحش در این منطقه نسبت به سال گذشته افزایش داشته، به گونه‌ای که در حال حاضر 145 جبیر و 380 قوچ و میش در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی افزود: همچنین در این سرشماری که به صورت بازدید میدانی و مشاهده مستقیم انجام گرفت سه پلنگ، چهار گرگ، پنج کفتار، دو گربه وحشی و سه گربه کاراکال مشاهده شدند.

ابراهیمی کارنامی همچنین گفت: در حال حاضر حیات وحش این منطقه در شرایط مطلوبی به سر می‌برند و امنیت زیستگاه منطقه حفاظت شده هرمود به‌ خوبی تامین شده و با افزایش حضور محیط‌بانان و تهیه و تامین تجهیزات و امکانات آبرسانی و غذارسانی به آن‌ها شرایط برای زاد و ولد و زندگی آرام حیات وحش ارزشمند فراهم شده است.

این مسئول ادامه داد: مراقبت‌های لازم از گونه‌های ارزشمندی مانند قوچ لارستان صورت گرفته و علوفه و غذای کمکی مورد نیاز در فصول سرد و خشک تامین شده است.

ابراهیمی نقش مشارکت جوامع محلی، تشکل‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها را در رشد جمعیت حیات وحش اثرگذار دانست و از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با محیط زیست در برخورد قاطعانه با شکارچیان و صیادان غیرمجاز تشکر کرد.

فوچ لار از راسته زوج سمان Artiodactyla و از خانواده گاوسانان Family: Bovidae است که کوچک‌ترین نژاد گوسفند وحشی ایران و حتی دنیا به شمار می‌آید./ع

برچسب ها: احیا ، قوچ ، لارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.